iPad iFokus

iPad

Etikett: tips
Läst 1388 ggr
[SarahOhrn]
0

Byta iPad 3 mot iPad air?

Ni som testat båda, hur stor är skillnaden? Har en iPad 3, borde man uppgradera sig till air?

Tanjis
0

Varför ipad överhuvudtaget?

MagArne
0

Nej, det tycker jag inte då iPad 3 har retinaskärm vilket är en klar fördel mot iPad 2.

Vad saknar du eller är missnöjd med på din iPad 3?

Niklas
0

Normalt skulle jag inte råda dig att uppgradera till iPad Air. Om du däremot använder den väldigt mycket, exempelvis i jobbet, kan snabbheten i iPad Air vara värd det.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0

Avvakta om du kan för i slutet av okt eller i början av nov så kommer det säkerligen en ny Version av ipad. Skillnaden är inte så avsevärt stort mellan 3an och Air. Det skulle vara snabbheten så att säga men inte så mycket mer.

Jag skulle ställa samma fråga som MagArne. Vad saknar du eller är missnöjd med på din ipad 3 ?

[SarahOhrn]
2

Nej jag har ju ingen aning för jag har aldrig testat air! :) Men då verkar det inte vara så mycket och för snabbhetens skull behöver jag inte då jag inte arbetar med den. Tack för råd! :D 

#1 Ja varför inte? Frågan va inte ipad eller inte. Detta är ipad i fokus och jag älskar apple och har redan en ipad jag är sjukt nöjd med.

[Jens]
0

Du tänker helt rätt Sarah. Själv har jag en ipad 4 och tänker inte byta ut den i första taget. Kanske om det skulle komma en med större skärm.

MagArne
0

Ända anledningen att byta idag är ju om din iPad 3 saknar 3G/4G-modem och du är i behov av detta. Eller om minnet är slut i din iPad 3 och du behöver en med större minne för att klara din vardag.

Annars, vänta till hösten och se om det dyker upp någon ny modell.
Är ju för visso WWDC i början av juni där apple kan tänkas lansera nya produkter så vad du än gör, köp ingen ny iPad innan WWDC är över.

https://developer.apple.com/wwdc/

[SarahOhrn]
0

Ok tack för era svar! :) Blir inget byte just nu då då den inte är full (använder datorn mer för lagring) och har inte 3G på den men har inget behov heller då jag 98% använder den hemma där jag har wifi och när jag är ute kopplar jag upp den på iphonens internet om det behövs :)