Office word på ipad.
Jag laddade hem Word, men det är ju låst tills man köpt det. Jag är student så jag har inte råd att köpa det, något som vet hur man kan "fuska"? Hade gärna behövt det på min dator också för skolarbeten.
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
Kan du inte använda studentlicens?
Men det är fortfarande svindyrt ju :/
Jag vet inte vad det kostar men det är nog de alternativ som finns.
Måste du ha just Word? Det finns rätt många andra ordbehandlare för iPad.
Njae, men word är det enda jag hittar som håller sin form när man skickar dokumentet vidare och är lättast att ställa in som jag vill ha det. Har bl.a. pages och när det ska skickas vidare är det många som inte kan öppna :/
Jag skickar ofta iväg Pagesdokument som pdf. Då vet jag att de ser ut exakt likadant hos mottagaren som på min skärm.
Jo men skickar man pdf kan inte mottagaren ändra i dokumentet. :/ ingen jag har skickat till har kunnat öppna det som word. :/
Det som jag skickar till på jobbet kan läsa mina worddokument?? Jag skriver allt i pages så det ska inte vara några problem alls.
Om du har outlook kan du alltid använda Word online (gratis) på outlook.com. Har gjort det enstaka gånger och det enda som jag märkt är annorlunda är att alla typsnitt inte finns och kanske ytterligare några funktioner, men det funkar att använda ändå. De kallar det onedrive btw, du får fram det genom att trycka på outlook loggan högst upp i vänstra hörnet.
Office mobile är väl gratis?
Där har du word och excel.
https://itunes.apple.com/se/app/microsoft-office-mobile/id541164041?mt=8
Det ska fungera utan att det kostar något.
Ingen prenumeration på 365 behövs till denna.
Mja, du har delvis sant att det är gratis men det finns begränsningar i gratisversionen.
Det du kan göra med gratisversionen är:
• Öppna befintliga dokument via Onedrive, e-post eller tredjepartsprogram
• Granska dokument
• Kopiera innehåll från dokument
• Se kommentarer i dokument
• Dela dokument som en länk
• Sortera och filtrera tabeller i Excel
• Se anteckningar och visa presentationer i Powerpoint
Du kan emellertid inte skapa eller redigera dokument. För att göra det krävs det att du har ett abonnemang på Office 365 som i sin billigaste Version, Home Premium, kostar 899 kronor per år.
Jodå…det går visst att skapa och redigera word- och exceldokument…och helt gratis.
Det enda som behövs är ett windows live-konto för OneDrive….vilket är gratis.
Testade precis själv för att vara helt säker.
Och jag har inte 365.
Tänk på att detta är en helt annan app än de du länkade till i ett annat inlägg. Dock är det Microsoft som gjort denna också.
Bra tips till TS, skaffa live-konto eller heter det outlook-konto? Det är nog samma ändå tror jag :)
#11 jag laddade hem det, men där kan man inte ändra typsnitt och sånt. :(
Jag kanske är helt ute och cyklar men om jag tolkar denna sida rätt så går det inte att göra vad som helst i office mobile för iPad utan endast i iPhone? Det kan kanske ha varit så att Zpookey råkade testa office mobile i sin telefon och inte på en iPad?
http://blogg.gp.se/teknik/2014/03/27/se-men-inte-gora-i-office-for-ipad/
Jag laddade ner Office Mobile och det finns naturligtvis stora begränsningar för vad man kan göra. Jag tycker återigen att du ska använda dig av Pages och spara det som en word-dokument som jag har skrivit om innan.
Office Mobile är anpassad för iPhone och inte iPad. Så här ser appen ut i iPad. Fult som attans =)