iPad iFokus

iPad

Etikettnyheter
Läst 2302 ggr
[Jens]
0

Office har kommit till iPad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många har längtat efter att få Office till sin iPad och nu har Microsoft släppt word, excel och powerpoint.

Programmet är gratis för de som redan har prenumeration på Office 365 men de som inte har det får betala många många hundralappar för programmen.

Ladda ner Microsoft Word här.

Ladda ner Microsoft Excel här.

Ladda ner Microsoft Powerpoint här.

Niklas
4

Den som har köpt en iPad senaste halvåret kan spara 879 kronor om året på att använda Apples iWork i stället för Microsofts Office. iWork är gratis. :-)

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
1

Ja, jag använder iWork istället för Office =)

MagArne
0

Ja men är iWork bättre än Office när det kommer till funktioner, kompatibilitet och användarvänlighet? Är gratis alltid bäst?

Någon som hunnit testa Office än?

Niklas
1

För mig är iWork bättre än MS Office. Jag behöver inte alla funktioner i Office, men jag uppskattar att det är enklare att få det snyggt i iWork.

.m.m
0

Hittar inget gratis iwork…?

Niklas
0

#5: Beroende på när du köpte din iPad kan det vara gratis eller kosta pengar. Brytpunkten var i höstas. Köpte du före dess får du betala för iWork.

.m.m
0

#6. Min nya ipad är bara några veckor gammal.

Niklas
0

Då ska du inte behöva betala.

.m.m
0

Finns bara betalappar till hands dock. :)

Niklas
0

Det kan vara så att den känner att du har en ny iPad först när du godkänner köpet med ditt Apple-ID. Du kan testa med en av dem så märker du.

MagArne
0
[kissidor]
1

skrev just ut mitt första word-dokument från iPad med office 365 - ohyggligt smidigt att ha denna möjlighet får jag säga, jag är sjukt nöjd 👍! om iWork är bättre eller sämre eller likvärdig vet jag inget om, men eftersom jag redan har office 365 och använder det i våra windowsdatorer så var det inte mycket att fundera på för mig. grymt att kunna öppna, skapa och molnlagra sina dokument från godtycklig enhet 🙂! här satt man bekvämt i sin favoritfåtölj och både skapade och skrev ut - minns ni den tiden när man hade sina saker i EN dator, och behövde man ha dem nån annanstans fick man hålla på och maila till sig själv eller springa med usb-stickor hit och dit 😃?

Zpookey
1

Office mobile är gratis för de som bara behöver Word och Excel.

https://itunes.apple.com/se/app/microsoft-office-mobile/id541164041?mt=8

Ingen prenumeration av 365 behövs alltså.

[Jens]
0

Mja, du har delvis sant att det är gratis men det finns begränsningar i gratisversionen.

Det du kan göra med gratisversionen är:

• Öppna befintliga dokument via Onedrive, e-post eller tredjepartsprogram

• Granska dokument

• Kopiera innehåll från dokument

• Se kommentarer i dokument

• Dela dokument som en länk

• Sortera och filtrera tabeller i Excel

• Se anteckningar och visa presentationer i Powerpoint

Du kan emellertid inte skapa eller redigera dokument. För att göra det krävs det att du har ett abonnemang på Office 365 som i sin billigaste Version, Home Premium, kostar 899 kronor per år.

Zpookey
1

Jodå…det går visst att skapa och redigera word- och exceldokument…och helt gratis.
Det enda som behövs är ett windows live-konto för OneDrive….vilket är gratis.Testade precis själv för att vara helt säker.
Och jag har inte 365.
Den appen jag länkade till är inte samma som vad du länkade till.
Det är olika appar från Microsoft.

[Jens]
0

Så det behövs endast ett live-konto för att få det gratis. Det är ju bra för de som behöver det.

Stephanie
0

#1 Vet du om det gäller fortfarande?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Zpookey
0

Ja, det gäller fortfarande.
Med alla nya iOS-enheter får man programmen på köpet nuförtiden.
Men har du en äldre så gäller det inte.

[kissidor]
0

Stephanie det gäller ALLTID :-). Det är inget tillfälligt erbjudande utan det är så det är helt enkelt med Office 365

Stephanie
0

#19 Det var dock iWork jag undrade över 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[kissidor]
0

ah, sorry stephanie, jag tänkte att #0 var #1 🙂. men #1 gäller också