Hur länge räcker ditt iPad-batteri?
Välj Inställningar > Allmänt > Användning och titta under rubriken "Tid sedan full uppladdning". I mitt exempel har 62 procent av batteriet gått åt på 3 timmar och 14 minuter. Med den förbrukningen räcker en laddning till omkring 5 timmars användning. Jag har en rätt ny iPad mini med retinaskärm och iOS 7.1.1. Hur länge räcker ditt iPad-batteri på en laddning?
Idag har jag haft Facebook-appen stängd. Efter tre timmar användning finns det 50 procent kvar av batteriet. Cirka sex timmar skulle det räcka i så fall. Det är betydligt mindre än de tio eller fler timmar jag brukade kunna jobba med iOS 6.
Ärligt talat så vet jag inte hur länge mitt räcker. Men när du gör ditt eget test så misstänker jag att den även går ner i vilo-läge?
Det gör den.
vad har du för ipad? Mitt batteri vet jag med säkerhet att den räcker betydligt längre än så men jag är lite petig så jag låter alltid batteriet gå ur helt en gång i månaden.
En iPad Air och en iPad mini. Bägge är senaste versionerna. Det blev så här i samband med någon av de senaste uppdateringarna av iOS. Jag laddar normalt ur batterierna helt flera gånger i veckan eftersom batteriet inte räcker så länge.
På min iPad Air har 56% av batteriet gått på drygt fem timmars användning. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Det är inte så illa i alla fall. Så här ser min iPad Air ut idag. 70 procent av batteriet har gått åt till fyra och en halv timme. Med andra ord räcker en laddning till knappt 7 timmar användning. Lite mindre än en arbetsdag.
Nu blev jag väldigt nyfiken så jag har precis laddat upp mitt batteri så det återstår att se hur bra det är. Återkommer med besked.
Hur har det gått? :) Blir förvånad över att det verkar dra så otroligt olika mycket i batteriet för olika personer/Ipads. Vad beror det på? Har för mig att programmen i bakgrunden Inte drar extra. Men nåt är det ju? Frågan är vad… Jag har två stycken ipad mini. Den äldre håller mycket längre än den nya som är samma produkt, bara med mer utrymme i med samma användning. Varför?
Ok, tack för svar. Ja, det är samma.
Min iPad mini har använts i 6 timmar sedan senaste uppladdningen och har använt 14% batteri 🙂 Väldigt bra skulle jag säga, då jag mest har spelat på den!

Mvh Stephanie 

Har du använt den kontinuerligt i sex timmar? Inte delvis haft den standby?
#13 Jag har använt den aktivt.

Mvh Stephanie 

#16. Tror du är på rätt spår.
Facebook är den app śom har fått mest kritik för att dra mycket ström senaste tiden. Avaktivera alla automatiska uppdateringar och notiser så kan det bli stor skillnad. Jag tycker att mina blev bättre efter det.
Här kan ni läsa hur ni gör med Facebook: http://ipad.ifokus.se/articles/53562693ce12c4023f001850-maximera-batteritiden-i-ipad-sa-har?discussions-3
Min dator tycker inte om Facebook heller. Om datorn är seg så stänger jag alltid ner Facebook först, det brukar hjälpa.

Mvh Stephanie