iPad iFokus

iPad

Etikettappar
Läst 1330 ggr
Monky
0

Bra Pdf-läsare till iPad

Hej,

Håller på att fixa en karta från Lantmäteriet och har sparat den i Pdf på datorn, fungerar utmärkt att zooma där och se alla detaljet, ortnamn, vägnamn m.m. 

När jag mailat den till min iPadoch öppnat den i iBooks så fungerar det inte lika bra. Kan zooma och det ser bra ut till en viss gräns sen blir det grynigt trots att det är samma fil.

Ska jag ha en annan Pdf-läsare eller? Har testar Claro och Adobe Reader men det är ingen skillnad.

[Jens]
0

Känns som inte något skulle kunna förbättra resultatet om du har provat på iBooks och Adobe Reader. Jag vet bara att det finns ett program som heter GoodReader som det talas gott om men det kostar en slant.

Finns en gratisversion men jag vet inte riktigt vad den gör, kanske ska man prova på gratisversionen först innan man ger sig på betalversionen?

Du säger att du har fixat en pdf själv från vad? Är det från ett bildformat? Man skulle gärna ha velat ta del av filen för att förstå vad det är som gör det så grynigt när det inte blir det på datorn (PC el MAC?).

Niklas
0

Jag säger som Jens, svårt att tipsa utan att ah sett filen. När det gäller bra pdf-läsare är PDF Expert mitt val. GoodReader ansågs tidigare vara en av de bästa men nu har många kommit ikapp och gått förbi enligt min uppfattning. Readdles Documents är också ett bra gratis val.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Monky
0

Tack för alla tips!! 

Upptäckte nyss att den kartan jag mailat mig själv faktiskt inte va helt 100 när jag zoomade in så… Tyckte det såg så ut första gången, men men, lösningen blir att göra fler kartor men över lite mindre områden, så det löser sig.

🙂

[Jens]
1

Ja jag misstänkte att det skulle vara så. Bra att du berättade.