iPad iFokus

iPad

Etikett: tips
Läst 1742 ggr
.m.m
0

Skicka allt i ett mail med iPad

Jag försöker få med bild, film och dokument att maila över i ett fång men har inte lyckats på hela dan. Dokumentet ligger från början då i pages och bild och film ligger då i mitt bildflöde från början, sen övermatat de aktuella filerna till eget album så de är separerade, ihopsatt och klart. Men härifrån? Jag skulle behöva ett sätt att komprimera och få över allt i samma mail? Det går att skicka albumsinnehållet i en stöt via imessage och sen dokumentet, det blir ju bra resultat, men tyvärr är det bara mail som gäller nu. Är det så illa att jag måste dela upp allt i tre delar? Dokument för sig och sedan även separera bilderna från filmen då de inte får plats tillsammans. Det måste finnas ett snyggare och smidigare sätt? Det är lite akut… Snabb hjälp eller idé uppskattas! Stort Tack på förhand!

Niklas
0

Ska du komprimera för att bilder och filmer tar för mycket plats? I så fall tror jag inte att det hjälper. Filmer brukar bli stora ändå.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

.m.m
0

Jag "löste" det som så att jag fick skicka allt för sig till mig själv på mailen. Sen gå in på datorn och mail och ta fram allt var för sig och lägga på skrivbordet. Sen öppna ett nytt mail och lägga in allt tillsammans i och skicka iväg. Visst, det går. Hade gärna sett något smidigare sätt dock. Storleken var inga problem. Problemet var att få in allt från olika ställen i ett mail via ipaden. För där ser det ut som det inte får plats. Det är samma epost som används, som tar mycket mer än så, bara så länge det går genom pc:n och inte genom ipaden. Hmm… Kan ha kommit på en bugg.