iPad mini och trådlöst nät
hej, har tänkt att köpa mig en iPad mini 7.9" 16 GB Wi-Fi… har lite frågor angående internet.
hemma har jag comhem internet och när jag skulle få igång det trådlösa nätet på min laptop istället för att behöva sitta med den långa kabeln så var jag tvungen att ha kabeln i för att kunna starta upp det trådlösa nätet på laptopen…
så nu undrar jag hur det blir angående att starta upp det trådlösa internetet på min blivande ipad i och med att internet-kabeln måste vara i för att kunna göra så man blir uppkopplad automatiskt till det trådlösa…?
blev lite långt inlägg, men tacksam för svar!!!
…. & just det, går det bra att ex ladda ner avg virusskydd och anti malwarebytes??
iPad borde finns ditt modem om du slår på Wifi, sedan knappar du in serienumret på modet i paddan. Om det inte fungerar ring Comhem och kontrollera att det trådlösa funktionen på aktiverad.
Att ha ett virusprogram på din padda behövs inte för det är tillräckligt säkert ändå.
Som 'Blåtummen' skriver så tycker jag du absolut ska ringa Comhem kundtjänst och be dem om hjälp med det trådlösa. Det låter som det inte är som det ska. Att komma åt det trådlösa ska vara enkelt oavsett vad man har för enheter.
tack för svaren! köper den ev. imorgon, men läste nyss igenom papprena från comhem och det stod för att kunna aktivera den trådlösa tjänsten så måste man vara uppkoppad till modemet/internet med internet kabeln för att sedan skriva in allt i internetsökfältet osv osv för att aktivera det trådlöst…
är det någon föresten som vet om det finns en sådan kabel som passar till ipad mini om jag ej skulle få igång det?? hittar ingenting någonstans… + det står ingenting om wifi i detta modem..
Det gäller bara första gången. Har du en gång gjort det så behöver du inte göra det flera gånger. Du behöver inte tänka på någon kabel till iPad för att koppla upp dig mot det trådlösa nätverket för den ska hitta det med en gång annars är det fel på ditt modem/router och då får du kontakta ComHem så de kan hjälpa dig att lösa problemet.