iPad iFokus

iPad

Etiketttillbehör
Läst 3082 ggr
Mangoozie
0

iPhone-sladd till iPad 3?

Nån som vet om iphone 5s sladd passar Ipad 3?

Tessan01
1

Nej, tyvärr går den ej. Då iPad 3 är hyfsat gammal om man jämför med iPhone 5s. Dom äldre har större laddar uttag än iPhone 5s

Mangoozie
0

#1 men om ipad 3 har lika liten laddar uttag som iphone 5s? För vi har en ipad 3 och ipadens uttag är liten, ungefär liten som samsunguttag så kan det fungerar eller går det inte?

Tessan01
0

#2 Jaha, du kan ju testa =)

Mangoozie
0

#3 så det kan gå?:)

Tessan01
1

Ja, om dom är i samma storlek. Det finns ( vad jag bet ) bara 2 olika typer av Apple Laddare :)

Mangoozie
0

#5 Tack:)

MagArne
1

#2 Då är det ingen iPad3 du har utan en iPad4

iPad3 har den stora breda 30-pin kontakten
iPad4 har den lilla lightningkontakten precis som iPhone 5 och 5s har

USB-laddaren man stoppar i väggen passar samtliga till iPaden men en stor 10 eller 12w laddar klart snabbare än de små som följer med till iPhone.

Mangoozie
0

#7 Men när vi köpte ipaden så fanns det inte ipad 4, minns att när vi köpte den så var det retina så är det ipad retina? Så kan man köpa usb-kabel som står till iphone 5s?

[kissidor]
2

både 3 och 4 kallas iofs för retina. men om man släpper det där ett tag för undvikande av förvirring och fokuserar på om det ska funka eller ej så är det som magarne säger - själva laddaren funkar till alla - dock kommer det att gå långsamt att ladda en ipad på en Laddare avsedd för iPhone. av laddkabeln finns det två sorter, den lilla lightningkontakten som ser ut såhär eller den breda 30-stiftskontakten som ser ut såhär, fler sorter finns det inte så den som ser ut som den du har nu kommer att funka 🙂.

Mangoozie
0

#9 Tack:)

MagArne
1

#8 Ja är du helt säker på att det är en iPad 3 så är svaret, Nej, en iPhone 5 sladd passar inte en iPad 3. Men då du skriver i #2 att laddkontakten är lika liten som en iPhone 5 så vet jag inte riktigt vad jag ska tro då det pekar på att det är en iPad 4 du har.

Kan du skriva in iPadens  serienummer här och återkomma med vad det är du egentligen har?
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Mangoozie
1

#11 Det är en Ipad 4, blev faktiskt chockad. Så det kan fungera? Btw, tack:)

MagArne
1

#12 JA! en iPhone 5/5s USB-kabel kommer passa din iPad 4.

adress
1

Jag använder samma kabel till iPhone 5S och iPad Mini - men laddaren till iPad - eftersom den är starkare. Inga problem att ha en starkare till iPhone. Den reglerar det själv. Laddningskabel finns hos alla som säljer Apple . Köp original - så fungerar allt och man slipper läsa om olycka i Aftonbladet . Ha en bra sommar.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse