iPad iFokus

iPad

Etikettios-ipados
Läst 1977 ggr
[Jens]
3

Veckonummer i kommande Kalender.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I kommande iOS 8 kommer man få alternativet att visa veckonummer i Kalender-appen. Äääntligen säger jag! .. Glad

[kissidor]
1

ja det är ett måste när man jobbar i en bransch som tänker i veckor 🙂.

[Jens]
0

Jag har verkligen velat ha denna funktion i telefonen länge. Nu skriver jag visserligen vecka.nu i webbläsaren så kommer det upp men kan vara bra att slippa det i framtiden och se det direkt i kalendern.

[kissidor]
0

mm, jag använder googles kalender och där finns det ju - men det är faktiskt rätt förvånande att det inte finns i alla kalendrar. när jag sitter på jobbet vid datorn med outlooks kalender till exempel  så får jag plocka upp telefonen och kolla veckonumren för att kunna orientera mig 🤔. planerar inte de flesta arbetsplatser och skolor i veckor? och är det bara här i sverige vi gör det eller varför är det inte en självklarhet att veckonumren visas?

[Jens]
0

Ja, jag är lika förvånad och irriterad som du! Det är alltid så att någon säger på jobbet t ex tisdagen i vecka 35. Man tar upp telefonen och blir vansinnig för man vet inte vad människan pratar om för vecka =)

[oroligkaninägare]
0

Vart hittar man den funktionen?

[Jens]
0

#5 Den finns inte nu utan den kommer att finnas i iOS 8.

Niklas
0

Är det inte så att exempelvis amerikaner och stora delar av resten av världen inte använder veckonummer?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
0

ja det är det man funderar på eftersom det är som det är 🤔

[Jens]
0

Jasså det är så det ligger till? Hade ingen aning om att de inte använde sig utav det.