iPad iFokus

iPad

Etikettinställningar
Läst 2674 ggr
[Jens]
0

Vägra Facebook Messenger !

Det är inte alla som uppskattar att Facebook tvingar oss att använda sig av en ytterligare app bara för att kunna chatta med sina vänner.

Nu har The Guardian hittat en lösning på detta och är inte alls krånglig att göra:

1. Gå in i Facebook-appen och tryck på fliken för Meddelanden längst ner.

2. Tryck på Installera.

3. När telefonen byter till App Store, påbörjar nedladdningen av Messenger, så stoppa den direkt.

4. Gå tillbaka till Facebook-appen och se dina meddelanden.

Niklas
0

Jag har skrivit till mina Facebook-vänner att jag inte läser meddelanden som kommer via Facebook Messenger. Så löste jag problemet. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0

Ja, så kan man också göra och jag kommer inte installera FB Messenger. =)

SegerSims
0

Om jag inte har missuppfattat det hela så kommer facebooks chat försvinna då den ger dom mer jobb och att appen fungerar bättre för dom. Själv gillar jag appen men jag förstår att det börjar bli en fasligt massa appar nu. :-)

TokyoWings
0

Jag förstår verkligen inte varför folk är så emot appen… Den är mycket snabbare och smidigare än fb chatten och gratis, så vad gör det om de skapar en app för att kunna förenkla chatten för oss och dem?

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Niklas
0

#4: Eftersom man inte kan välja att inte använda chatten tycker jag att det är sämre med två appar för Facebook än en.

TokyoWings
0

#5 Jag tar hellre två snabbare, bättre fungerande appar än en långsam.

Medarbetare på Japan

Niklas
0

Okej.

[Jens]
0

Allt har ju sitt syfte med att de skapar en extra app och det kommer inte båda gott men det återstår att se. Rykten har spridits och det man har hört är inte så bra och det är därför jag vägrar använda mig utav appen.

Tycker det är märkligt att du (Tokyowings) tycker den är snabbare för jag tycker inte alls det utan de fungerar lika snabbt och det enda skillnaden är att det blir två appar istället för en.

TokyoWings
0

#8 Jaså… Jo jag upplever den som grymt mkt snabbare, dels då man inte måste byta app för att svara någon utan den kommer upp framför bara, och dels för att just fb-chat-delen på vanliga appen alltid har varit otroligt långsam för mig oavsett mobil.

Medarbetare på Japan

[Jens]
1

Nu hänger jag inte riktigt med. Idag är det ju så att när man är inne på FB och sedan vill skicka ett PM till någon så måste man byta app för att göra det. Det behövde man inte innan.

Får man ett PM av någon så blir det en markör i FB som indikerar att man har fått ett PM och när man klickar på det så byts FB-fönstret till Messenger-fönstret. Mycket onödigt när det bara poppade upp en ruta förr där man såg meddelanden.

Självklart finns de dom som är för Messenger och emot. Så är det ju alltid men jag tänker aldrig installera det. Jag lutar starkt åt att lägga ner FB helt för det funkar ju bra med samtal, mejl och sms. =)

johan
2

Förstår inte problemet.. Det är väl inte konstigare än att man surfar i Safari och skickas SMS i Messages-appen? Jag tycker Facebook Messenger är kopiöst mycket bättre än de gamla "chat heads" som bara var i vägen.

Mvh // Johan