iOS 8 till iPad 2 eller 3?
Hej! Funderar på att uppdatera min iPad. Är dock inte helt säker på vilken modell det är… Hur ser man det? Tror att det är en 2:a eller 3:a. Så jag undrar om det är klokt att uppdatera med dessa modeller? :) Tack i förhand!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Har du inte lådan?
I'm out 
Om du inte hittar den kan du kanske visa en bild? så kan vi kanske hjälpa dig
I'm out 
Det ser ut som en 3:a, när köpte du den ungefär?
I'm out 
#5 Det är skolans egentligen och vi fick dem runt två år sedan :)
#6 Okej, men kan du inte fråga skolan? dom borde väl veta,
om uppdateringen finns där är det nog inga problem att uppdatera den :)
I'm out 
Tack Whippet!
#8 Så lite så 👍
I'm out 
Näe, vad jag kan läsa så är det model A1395 och då är det en ipad 2 som sasha_setter har. Även om iPad 2 är kompatibel med iOS8 så skulle jag avstå med tanke på att den kommer bli slö.
Jag har iPad 2 och iPad Air och efter uppdatering tycker jag inte att 2:an har "slöat till" . OM det blir problem, går det då att nedgradera ?
#11 Nej.
Jag ser det så här att skillnaden mellan iOS 7 och 8 i prestanda kanske inte är lika märkbar som mellan iOS 6 och iOS 7 men att den finns. Har man iOS 6 kvar på sin iPad 2 så skulle jag rekommendera de som har det att stanna vid det.
De som har iPhone 4 och 4S bör också stanna vid 6ans Version för det är stor skillnad från 6 till iOS 7 när det gäller prestanda.
Jag? Näe det är min äkta hälft som har den men kommer nu ta över min iPhone 5 när jag får min iPhone 6 om en vecka.
dubbel glädje hemma hos er då 😃!
Japp, det verkar så i alla fall. 😜