iPad iFokus

iPad

Etikett: ios-ipados
Läst 1923 ggr
sasha_setter
0

iOS 8 till iPad 2 eller 3?

Hej! Funderar på att uppdatera min iPad. Är dock inte helt säker på vilken modell det är… Hur ser man det? Tror att det är en 2:a eller 3:a. Så jag undrar om det är klokt att uppdatera med dessa modeller? :) Tack i förhand!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Whippet
0

Har du inte lådan?

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
0

Om du inte hittar den kan du kanske visa en bild? så kan vi kanske hjälpa dig

sasha_setter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ovanifrån

sasha_setter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underifrån

Whippet
0

Det ser ut som en 3:a, när köpte du den ungefär?

sasha_setter
0

#5 Det är skolans egentligen och vi fick dem runt två år sedan :)

Whippet
0

#6 Okej, men kan du inte fråga skolan? dom borde väl veta, 

om uppdateringen finns där är det nog inga problem att uppdatera den :)

sasha_setter
0

Tack Whippet!

Whippet
0

#8 Så lite så 👍

[Jens]
0

Näe, vad jag kan läsa så är det model A1395 och då är det en ipad 2 som sasha_setter har. Även om iPad 2 är kompatibel med iOS8 så skulle jag avstå med tanke på att den kommer bli slö.

Blåtummen
1

Jag har  iPad 2 och  iPad Air och efter uppdatering tycker jag inte att 2:an har "slöat till" .  OM det blir problem, går det då att nedgradera ?

[Jens]
0

#11 Nej.

[Jens]
0

Jag ser det så här att skillnaden mellan iOS 7 och 8 i prestanda kanske inte är lika märkbar som mellan iOS 6 och iOS 7 men att den finns. Har man iOS 6 kvar på sin iPad 2 så skulle jag rekommendera de som har det att stanna vid det.

De som har iPhone 4 och 4S bör också stanna vid 6ans Version för det är stor skillnad från 6 till iOS 7 när det gäller prestanda.

Blåtummen
0

Bra info om skillnaderna mellan versionerna. 👍 Apple lägger dock in så många trevliga funktioner så det är smidigare om samtliga enheter har samma iOS. Bättre flyt i "pekandet", men sämre flyt i enheterna kan jag leva med.

[Jens]
0

Jag har iOS 7 i en iPhone 4 och det fungerar men det går slött 😃 fast det fungerar.

[Jens]
0

Jag? Näe det är min äkta hälft som har den men kommer nu ta över min iPhone 5 när jag får min iPhone 6 om en vecka.

[kissidor]
0

dubbel glädje hemma hos er då 😃!

[Jens]
1

Japp, det verkar så i alla fall. 😜