iPad iFokus

iPad

Etikettövrigt
Läst 1052 ggr
Blåtummen
0

iCloud och iTunes

Jag har mina tre enheter i iCloud och det har räddat mig några gånger nu.  Nu vill jag pröva iTunes. Är det bara att stoppa in kabeln och göra en säkerhetskopia på samma sätt och jag kan ha flera enheter inlagda? Lagras dessa på datorn eller på en server. Kan man säga att det är två helt  system och jag riskerar inte att påverka de jag har i iCloud?

[Jens]
1

Med iTunes kan du använda dig utav flera enheter för den kommer känna av vilken enhet du har kopplat in på datorn. Du har två alternativ och det är att spara en säkerhetskopia till datorn eller iCloud via iTunes. Du kan även göra säkerhetskopia till båda (Dator, iCloud) via iTunes.

Blåtummen
2

Tack Jens. Nu har jag använt iTunes, lagt in säkerhetskopior, nollställ och återskapat. Gick snabbare än via iCloud.

Nu har jag alla dess synkfunktioner att sätta mig in i…

[Jens]
0

Varsego! Det är både snabbare och säkrare att använda sig av iTunes vid säkerhetskopiering och Återställning av telefon. Kul att du gav dig på det för iTunes är underskattad. 

Oftast så gnäller folk på iTunes men det jag märker är att det oftast handlar om okunskap.