iPad iFokus

iPad

Etikett: ios-ipados
Läst 1863 ggr
Severine
0

Försvunna bilder efter återställning av iPad

En Återställning gjordes på min iPad nyligen , trots iCloud försvann hälften av bilderna. Var finns de nu?

[Jens]
0

Misstänker att du tänker på Bildström och den har tagits bort men bilderna försvinner inte utan de finns under Samlingar.

I iOS 8 är bilderna lagrade aningen annorlunda än tidigare. Förut kunde du hitta alla bilder du tagit med din Iphone eller Ipad i mappen Kamerarulle. Så är det inte längre. 

Det här ledde till att vissa nya iOS 8-användare trodde att deras bilder blivit raderade under flytten till det nya operativsystemet, men bilderna finns där; du hittar dem under Samlingar. Klicka på Bilder och titta på dina bilder grupperade efter månad, år och ögonblick. Den sistnämnda kategorin sorterar bilderna efter plats och händelse. 

Det här systemet gör faktiskt att det blir betydligt lättare att hitta gamla bilder än om du skulle behöva skrolla igenom år av bilder. Det innebär att alla dina bilder, från alla dina enheter, ligger på samma ställe.

Severine
0

Tyvärr kommer inga "ögonblick" upp… Bara bilder, samlingar och år.

Severine
0

Ok. Nu klickar jag på Bilder…kommer upp samlingar till höger, och ögonblick i mitt. Går jag efter t.ex. år fattas fortfarande bilderna.

Severine
0

Eller har jag Samlingar någon annanstans? Antagligen något jag inte vet…