iPad iFokus

iPad

Etikettios-ipados
Läst 1465 ggr
Niklas
0

Hittar inte "synka nu"i iOS 8

Jag vill starta en synkning med iCloud drive i iOS 8. Jag tycker att det borde finnas under Inställningar > iCloud > iCloud Drive. Någon som vet var det finns?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0

Funkar inte ännu vad jag kan förstå utan det synkas fortfarande bara till iCloud vad jag kan förstå. iCloud drive har nog inte kommit igång ännu till fullo.

Niklas
0

Okej. Hittar du var man synkar "nu" till iCloud då?

[Jens]
0

Det sköts ju automatiskt men jag tror du menar om du har lagt till egna mappar med t ex dokument, bilder m.m. så finns nog inte den funktionen ännu. Jag ska ladda upp en massa bilder imorgon och misstänker att det inte visar sig i mina enheter utan ligger endast där tills Yosemite dyker upp.

Niklas
0

Nja, jag tänkte att som i iOS 7 kunde man ju starta synkning med iCloud när som helst, exempelvis inför en uppdatering av iOS.

[Jens]
0

Jag vet inte riktigt om jag förstår dig rätt men är det detta du tänker på: Inställningar > iCloud > Säkerhetskopia > Säkerhetskopiera nu ? Säkerhetskopia finns under Passbook där du kan aktivera/avaktivera Passbook. Klicka på Säkerhetskopia. Var det det du tänkte på ?

Niklas
0

Ja, det första var det! Tack! :-)

Niklas
0

Ja, det första var det! Tack! :-)

[Jens]
0

Varsågod! Visste inte att det var det du menade. Men jag har en fråga till dig och andra men jag får skapa en tråd om det imorgon.

adress
0

@ Niclas. Avvakta ned att aktivera iCloud Drive till nya versionen OSX ( Yosemite) kommit - förmodligen slutet nästa vecka. Till och med Apple support avråder nu för att aktivera ännu. Den kan krångla till det med iCloud.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
0

Jotack, jag har redan aktiverat den och blivit av med dokument. 😐