Stor iPad kommer år 2015
Enligt rykten så kommer en större modell av iPad nästa år och orsaken till detta är att Apples underleverantörer har fullt upp med att tillverka skärmar till iPhone 6 och iPhone 6 plus.
Ett annat rykte är att andra generationens Ipad Air kan komma att utrustas med mer minne vilket uppskattas av väldigt många. Det handlar om en ökning från en till två gigabyte minne.
Vad gäller tredje generationens Ipad Mini tros minnesmängden dock förbli oförändrad jämfört med i dag.
Flera rykten säger att fingeravtrycksläsaren kommer att finnas kommande iPad Air och iPad mini.
Hur mycket större är den jämfört med en "vanlig" iPad?
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Det sägs att den kommer vara på 12,9 tum.
12 nånting är väl ganska samstämmigt i ryktesfloran iaf, men sen har jag hört olika varianter ända upp till 12,9". Vet du vilket rykte som verkar trovärdigast där Jens?
Jaha, där kom svaret före frågan då förstås för vi skrev samtidigt 🤪
Haha kissidor 🙂
#2 Hur många tum säger mig absolut ingenting. Är den mycket större eller är det någon skillnad alls?
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
hur många tum den är innebär på diagonalen, och en tum är 2,5 cm. nu kan du ta ett måttband eller nåt och mäta från hörn till hörn på snedden på din iPads skärm som då kommer att vara ca 24,3 cm, sen följer du den linjen till 32,3 cm, så stor kommer den stora iPadens skärm att vara
förresten glömde kommentera, nice om det stämmer med 2GB RAM :)!
Jag tänkte skriva det i inlägget …. till Kissidors stora glädje så kommer det säkerligen med 2 GB minne 😉
Självklart uppskattar jag det också för det är aldrig fel med mer minne.
haha, snällt av dig att skriva "väldigt många" istället jens 😃.
hur är det nu, när kan man vänta sig att få tag i den baserat på tidigare års väntetid från presentation till svensk release? lagom som julklapp till sig själv eller? fast kom inte iPhonarna ut i sverige mycket snabbare än de förut gjort i år?
Jo, iphone släpptes tidigare men det rörde sig bara om dagar och nu har jag tittat igenom flera sajter som jag brukar hålla mig till och merparten säger att iPad Air kommer släppas redan i november.
Läste också om att det blir 8 megapixel kamera i andra generationen av iPad Air men jag hittar inget om blixt vilket jag tycker är synd för det saknar jag.