Ipad air eller ipad mini 3 :)
Dagens i-landsproblem. Har ju funderat ett tag på att köpa ipad och hade bestämt mig för air, så såg jag idag att air och den nya mini 3 kostar lika mycket och då blev det svårt :) air är ju bra och har den stora skärmen men mini 3 har ju guldfärgen och framförallt fingeravtrycksläsaren. Får nog fundera ett tag till innan jag bestämmer mig.
som jag förstått det lizzier, så tänker du ha din iPad med dig så mycket som möjligt - och det talar ju för att en mini-modell kunde vara behändigast förstås. fast air är ju ändå lätt, det är inte som när man jämförde mellan iPad 4 och iPad mini av första generationen - då vägde den stora mer än dubbelt så mycket som den lilla, men nu skiljer det bara ca 1,4 hekto. så det beror väl mest på hur stor väska du har om du märker skillnaden nåt nämnvärt.
för mig som använder mina plattor väldigt mycket till att läsa tidningar och se på film (plus att jag dessutom ser rätt dåligt) så är minin en ren nödlösning som jag använder betydligt mer sällan än de större plattorna. så du får fundera på hur du tror att du kommer att använda den helt enkelt 🙂.
en annan sak att tänka på är hur du kommer att hantera den - många sitter tydligen och håller i sina plattor och får ont, och vill man prompt göra det bör man ju skaffa sig den lättaste tänkbara plattan. själv gör jag dock aldrig så, jag använder alltid ett fodral som samtidigt är ett ställ som går att vinkla i olika lutningar - och gärna också så det går att rotera mellan landskaps- och porträttläge - och så har jag plattan stående i knät eller på ett bord framför mig
Jag använder bara iPad mini nuförtiden och ska köpa den nya på fredag. Mest för att jag akut behöver mer lagringsplats men fingeravtrycksläsare blir också bra eftersom jag ofta befinner mig på platser där det är många andra människor och då är det bra om de inte ser min kod.
Eftersom iPad är mitt viktigaste arbetsredskap är det viktigt att kunna ta med den överallt. Det gjorde jag i och för sig med iPad Air, men minin är betydligt mindre att hålla i och går nästan ner i en jackficka. På vinterjackan går det nog.
Har grunnat fram och tillbaka och ni kommer med jättebra saker att tänka på, tänk om man kunde köpa båda :-) minin är ju så smidig att ta med, det är smidigt med fingerläsare och den är ju så snygg i guld, vill haaa :-) men det blir nig trots allt en air ändå, jag funderade mer ordentligt över vad jag kommer använda den till egentligen och jag vill ha plattan lite som en bärbar dator, att redigera bilder på, ha mitt dagsschema på och kunna arbeta smidigt på och då är en stor skärm ett plus då man ser mer ordentligt på den. Men jag kan ju alltid försöka övertala sambon att han behöver en mini :-) Tack så jättemycket båda två för hjälpen.
den är fin i guld 🙂 - men man törs väl inte annat än att ha den mestadels i fodral, och då syns ju inte så mycket av guldet