iPad iFokus

iPad

Etikettövrigt
Läst 1418 ggr
Niklas
1

Samtidigt hos Samsung ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var i Täby centrum igår. Bilköer, proppfulla parkeringshus, massor av människor överallt. Överallt utom hos Samsung. Ofta är det bara en eller två kunder där i taget. Nu var det fem, men det var å andra sidan mellandagshandel.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0

Hahaha, oj måste jag säga… vad säger kissidor om detta dårå ? ;))

[kissidor]
0

WUT, vad skulle jag säga om det 🤔?  för det första är väl inte jag nån Samsung fangirl heller 😮, och för det andra  vet jag inte ens vad den iakttagelsen ska antas betyda 🤔. Att ingen köper Samsung-produkter? Nja det tror jag knappast 😉. Tror nog att det handlats rätt så mycket Samsung-grejer på elektronikvaruhusen dessa dagar 🙂. Inte av mig dock, därmed inte sagt att allt de gör är bara skit, det vore bara löjligt att säga. Men den välinformerade Androidkunden väljer kanske nåt annat 🙂. Men om vi nödvändigt måste prata Samsung på nyårsafton ska det dock i rättvisans namn sägas att note-serien kan man inte ta ifrån dem att den är riktigt grym

[Jens]
0

Hehe, samsung S5 var ingen hit och egentligen förstår jag inte det. Kan det bero på att den är så lik S4an? Sen den började säljas så har en enda kund beställt den via oss på jobbet och det tycker jag är märkligt. Hoppas att S6an är bättre.

[kissidor]
0

det hoppas jag med, det blir roligare så. s5 var verkligen totalt ointressant för mig - det absolut enda jag var lite sjuk på med den var förstås skärmen. min s4 däremot gillade jag faktiskt riktigt mycket. känner till och med ett litet styng av vemod nu när jag nämner den trots att min m8 naturligtvis är väldigt mycket bättre på alla plan. men kan samsung komma in i matchen igen så blir tillvaron förstås intressantare för oss androidnördar 🙂. och sen eftersom vi bara kan välja samsungtelefoner på jobbet så är det ju tacknämligt om de kan vara drägliga. fast jag väljer ju note-serien då, och den har ju hittills alltid hållit måttet iaf.

[Jens]
0

Jag får en känsla av att S5 är precis som iPhone 5 och 5S var. Det är en bra telefon men ingen direkt nyhet för allmänheten så att säga utan det måste till något mer och då kom iPhone 6/6+ och då blev det sensation. Samsung jobbar säkerligen stenhårt på att göra något extra med S6 men det är ingenting jag har läst om och det verkar vara tyst om det eller har jag kanske missat nyheterna?

Ipad fortsätter ju sälja som smör och det var väl väntat förstås. Ska bli intressant att få veta första kvartalets försäljningssiffror som väntas komma i slutet av januari från de flesta stora bolagen.

[kissidor]
0

jo det går rykten om s6, men de är för tidiga för att man ska veta om det ligger minsta lilla korn av sanning i dem. men jag tror faktiskt de var mer på rätt väg med alphan isf