Bildhantering i iOS 8.1.2
Har ägnat mellandagarna att sätta mig in i bildflödet med iOS 8.
Har två iPads och en iPhone5 som nu är synkad. Alla tre har Alla bilder synkade allt fungerar som det skall.😃
Min 3:dje iPad är äldst och jag har inte synkat den ännu i iCloud-bildbiblioteket. När jag slår på iCloud-bildbiblioteket får jag fram den bifogande texten och jag blir villrådig hur jag skall agera för att säkra bilderna och hur jag flyttar över dem till min PC? Vad jag kan se i iTunes finns inga bilder och jag undrar hur jag kommer vidare?
Om du använder t ex Dropbox och för över bilderna dit så länge och låter dem ligga där så kan du sedan Synkronisera till de övriga icloud-kontot och sen i sin tur ladda ner alla bilder från Dropbox igen. Läs gärna denna artikel: http://macworld.idg.se/2.1038/1.485614/lagg-bilderna-automatiskt-pa-dropbox
Bra idé. Har OneDrive idag och kanske det duger, skall läsa på om jag kan använda detta för att ladda ner allt till PC´n för att sedan synka iOS enheterna i iCloud och sedan ladda upp igen.
Det har varit segt under någon vecka att komma åt bilderna via iCloud/Bilder-beta, men nu går det som en dans…. Ser att jag kan Välja bilder/Hämta/Spara som/ Lyckas inte ta flera filer i ett svep men det kanske kommer….