iPad iFokus

iPad

Etikettappar
Läst 3480 ggr
Niklas
2

De 5 mest använda iPad-apparna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

iPad är mitt viktigaste arbetsverktyg. Jag använder normalt ingen annan dator i jobbet längre. Därför har jag fyllt min iPad mini med nytto-appar. Bortsett från Mail, Meddelanden, App Store och andra standard-appar för iPad använder jag de här apparna mest:

Editorial: En fantastisk text-editor som utöver ett väldigt bra gränssnitt även går att bygga ut med egna funktioner. Det kan bli hur avancerat som helst. Den har bra visning av markdown också.

Telegram: Krypterad och gratis app för snabbmeddelanden. Här har jag grupper för familj, vänner och släkt. Vissa grupper kan ha hundra inlägg på en dag. Fungerar riktigt bra och finns för alla plattformar. Telegram har till stora delar ersatt Facebook för mig.

Unread: Här läser jag alla nyheter. Jag har provat massor av RSS-läsare och Unread är just nu den jag tycker har bäst kombination av funktion och gränssnitt.

iDraw: Jobbet med iFokus innehåller mycket bildarbete och att göra skisser av nya och ändrade funktioner. iDraw är en vektorbaserad bildeditor och passar väldigt bra för det. Gränssnittet är genomtänkt och appen snabb.

BitTorrent Sync: Jag tar många bilder med iPhone och iPad. BitTorrent synkar över dem till en Mac mini vars uppgift är att hålla reda på alla mina filer och säkerhetskopior. Med BitTorrent Sync kan jag också komma åt alla filer i mina Macar oavsett var jag är.

Vilka är dina mest använda iPad-appar?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
1

Intressant och ingen av det du tog upp Niklas använder jag mig utav utan de fem mest använda program jag använder är följande:

Facebook - behöver inte ge någon förklaring.

Pixelmator - bildredigeringsprogram som jag använder flitigt.

Snapseed - Finslipar dina bilder med massa olika funktioner på ett enkelt sätt.

Spades - Ett klassisk kortspel som jag spelar varje dag och har gjort det i åratal.

Video D/L - ladda ner filmer, youtube-klipp m.m. för att spara det på ipad.

Niklas
1

En trolig förklaring kan vara att jag använder iPad som ett arbetsredskap. Det syns nästan i din lista att du använder den mycket till annat. 🙂 Tack för att du delade med dig!

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0

Ja, jag jobbar inte med ipad utan bara har den som en extra sak i hemmet men jag börjar använda macbook air mer än paddan nu.