iPad Air 2 - Lönt?
Hejsan!
Jag har tänkt att köpa mig en iPad Air 2. Dock hörde jag nyligen ifrån en väldigt Apple frälst kompis att dem ska släppa en ny Version i oktober, och han ifrågasatte då ifall det verkligen var lönt och menade att jag skulle vänta tills den nya släpps. Är det så att en helt ny iPad släpps i oktober? Och ifall det gör det, vet någon om den har någon ny funktion som kommer vara i stor skillnad till iPad Air 2. Eller tror ni att det kvittar ifall man köper iPad Air 2 istället för den som kommer ut i oktober? :)
Tacksam för all hjälp!
Mvh,
Louise
Det kommer säkerligen i oktober detta år men har man lust att vänta? Jag har iPad air 2 och är otroligt nöjd med den.
När nästa iPad släpps är det bara ett år kvar till en ännu bättre. :-) jag resonerar som Jens, vill du ha en iPad nu, i höst eller nästa år?
Är du helt utan iPad idag eller använder du dig av en äldre?
Vad har du för dator, möjligt att du ska lägga pengarna på en smidig bärbar dator istället? Personligen säger jag Macbook Air före en iPad alla dagar i veckan.
jag säger som jens och niklas att det lanseras väl en ny i oktober varje år, och naturligtvis är den alltid lite vassare än förra årets modell. men att redan i mars mena att det är vettigare att vänta i sju månader än att köpa en 5 månader gammal modell låter lite extremt för mina öron 😃.
men frågan är ju som sagt också vad du har idag - har du ingen surfplatta nu så är det för mig väldigt svårt att se poängen med att vänta i sju månader med att skaffa en. men har du en äldre men fortfarande fullt fungerande modell som lätt kommer att stå pall ända till slutet av oktober utan att du retar dig på den så är det väl hugget som stucket och helt och hållet upp till dig själv 🙂
hur mycket det kommer att skilja mellan dem kommer du inte att få reda på säkert förrän på själva presentationen, och inte ens de någorlunda säkra och trovärdiga ryktena kan du räkna med kommer förrän kanske bara ett par veckor tidigare 🙂
#3: Jag har både en Macbook Air och iPhone, men jag använder endast min macbook när jag gör skolarbeten - resterande tid sitter jag framför mobilen. Därav känns det som att en iPad hade varit toppen :-)
Men som ni säger är det väl så att det alltid kommer att släppas en ny, och i och med att jag inte har en iPad just nu så är det klart att det kliar i fingrarna att vänta tills oktober utan att veta vad det är man väntar på så att säga. :-)
Blir nog ett inköp av den i alla fall. :-)
Vet ni vilken som är "snällast" mot rispor och så vidare? Det vill säga vilken färg som gör att rispor/fingeravtryck kamoufleras bäst. Tycker nämligen att min svarta iPhone 5s inte är så förlåtande mot liknande som han i butiken sade. Har ni några tips? :-)
Använd ett bra skydd på den, inte bara för eventuella repors skull utan även för att minska riskerna om du tappar den. Titta på iPad mini också innan du bestämmer dig. Den är inte så mycket mindre som man kan tro men jag tycker att den känns mer portabel.
Jag skulle aldrig drömma om att använda en surfplatta utan fodral. Det gör den dessutom så mycket lättare att hantera om man väljer en sådan typ som också fungerar som ett ställ, så slipper man sitta och hålla i den hela tiden 🙂
Välj ett originalfodral - eller åtminstone ett med magnet - så skärmen släck när du " stänger locket" Mycket praktiskt och batterisparande. Ofta går ju locket även att använda som stöd - om du vill titta på film eller liknande. Att vänta " till oktober " är ingen ide'. Det kommer alltid en oktober . Det som ryktas mest om - är en iPad Pro - som skulle ha större skärm - och i första hand vända sig till företag/proffs . Framförallt kommer du att märka - att den är snabbare än iPhone 5S. Dessutom har du då Touch ID på plattan också. Kommande iPad kommer säkert att bli mycket dyrare också . Dollarn gör sitt till.
Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse