Varför är Apple Watch så dyr? *humor*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man kan ju fråga sig varför Apple Watch är så jäkla dyr? Nu har det gjorts en video med collegehumor om klockan.
Den är inte dyrare än andra med samma funktioner ( vilket inte finns) och material. Sedan att kronan blivit så svag mot dollarn - har ju spätt på priset rejält. iPhone låg också bland dom dyraste när den lanserades. Nu finns det många som är lika dyra - och värre. Så den blir nog inte billigare - snarare stiger dom andra i pris - när dom får samma funktioner. Nu pratar vi inte om Apple Watch i guld för 78000kr - det är "lite" speciellt. Jag kommer att köpa en när den kommer till Sverige i juni - troligtvis.
Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse
Det är fina klockor men jag tycker dock det inte är värt pengarna när batteritiden är så fruktansvärt dålig.
#2: Har du inte möjlighet att ladda på nätterna?
Jo, men ska inte tekniken vara mer framåt än så? Klockar har ju funnits i urminnes tider.
Okej, jämför du det med enbart en klocka förstår jag dig. För mig kommer klocka att vara den minst använda funktionen. Jag jämför den hellre med telefonen och den måste jag också ladda varje natt.
Lanseringen i flera EU länder - där ibland Sverige - är satt till 8 maj. Tänkte först beställa via England - men har beslutat avvakta släppet i Sverige. Mer bråttom är det inte. Dessutom är det bra att den syncar med svenskan direkt. Använder idag iPhone 6 och iPad Air i kombination med ComPilot och TV Link. Har kollat med min audionom - som har som specialitet tekniska tillbehör - och han tror att Apple Watch kan vara ett bra alternativ för mig - som " förlängda armen " till min iPhone. Andra har haft nytta av liknande produkter - även om Apple Watch står i en klass för sig. Är helt beroende av mina ( har två) ComPilot i kombination med hörapparaterna och IPhone idag. Tänkte ta " mellanmodellen" av Apple Watch i stål. Något problem med parning/programmering - vad gäller ComPilot - lär det inte bli - eftersom den redan använder iPhone. Så småningom blir det nog nya hörapparater som är gjorda för iPhone . Men utbudet i Sverige är lite tunt ännu - två fabrikat så här långt . I USA finns det en uppsjö - men dom är långt före oss. Både vad gäller teknik - och lagar/bestämmelser på det området. Återkommer med en recension när jag provat Apple Watch - om intresse finns. Ha en bra vår - som börjar komma nu - med stormsteg.
Ha en bra dag. Bosse
#6: Var har du läst att det är bestämt att Apple Watch lanseras 8:e maj i Sverige? Jag hittar inget om det.
Inget är officiellt - om det är det du menar. Det har förekommit artiklar i olika Mac relaterade siter - ex MacWorld. Man jämför med när iPhone 6 släpptes . Samma länder i första rundan som idag med Apple Watch. Sedan ett andra släpp (som nu 8/5 ) med Italien och dom nordiska länderna - bla. Förmodligen blir det så att bokningen släpps då - sedan leveransen 2-3 veckor senare. Dom bekanta jag har som beställt via England - har fått sina i helgen av FedEx . Men som sagt - inget på Apple hemsida - och "bestämt" är inget Apple har i sitt vokabulär . Vi får vänta och se .
Ha en bra dag. Bosse
Okej.
Batteritiden verkar inte vara så dålig ändå på Watch . Dom jag pratat med som fått hem och testat är nöjda. Då använder man den ändå mer första dagarna på grund av nyfikenhet och testning av alla appar. Normal användning - kommer den ganska nära iPhone - enligt uppgifter. På det Mac forum - där jag varit med sedan start 2001 - går diskussionerna varma för tillfället. Men ingen klagar på batteritiden. Inte ännu i alla fall. Alla verkar också överens om att det är 42 mm man skall ha - oavsett storlek på handled. Den är mindre i verkligheten. Nu har jag bett några som är hörselskadade - att testa den - med utgångspunkt från det användandet. Skall bli spännande. Kanske köper jag en 38 mm - bara för att komna igång. Den kan jag få under veckan - många har köpt " fel" storlek. Jag får se hur jag gör - i avvaktan på releasen i Sverige.
Ha en bra dag. Bosse
Mera intressant i kombo med Watch https://www.apple.com/se/accessibility/ios/hearing-aids/
Ha en bra dag. Bosse
Nu har jag haft min Watch ett tag - och vill inte vara utan. Missar inga meddelanden eller telefonsamtal längre. Påminnelserna från kalendern och e-posten är ovärderliga. Bland det bättre jag skaffat i min " hörsituation". Hoppas många har möjlighet att skaffa och uppleva fördelarna med den. Telefonen ligger någonstans i lägenheten numera. Ringer - men framförallt svarar genom Watch numera. Den klarar det avståndet till telefonen galant. Den har ju både wifi och bluetooth .
Ha en bra dag. Bosse
Kul!
Nu efter en tid - och med senaste uppdateringen till Svenska (1.1) skulle jag få svårt att klara mig utan Watch . Man blir helt enkelt " beroende" - men på ett positivt sätt. Den sitter på armen från morgon till sena kvällen. Kalender - tel - meddelanden och notiser/ nyheter - allt sköter jag via klockan. Missar ingenting med det ljud - och framförallt - knackningen på handleden som är super. Bytt från läder till stållänk - vilket tar 30sek med den nya tekniken som Watch har för ändamålet. Återigen - ni som funderar på att skaffa Watch - gör det. Ni blir inte besvikna. Men ta 42mm - inte 38. Klockan är ändå mindre än man tror.
Ha en bra dag. Bosse
Har bytt till mitt sommarband nu. Fantastiskt skönt armband. Läder Loop med inbyggda magneter . Sitter som en handske - och är lätt att ändra - om handlederna svullnar i värmen. Mycket lätt att ta av och på.
Ha en bra dag. Bosse