iPad iFokus

iPad

Etikettövrigt
Läst 3285 ggr
korseett
0

iPad stänger ner appar m.m.

Hej igen! Ovärderlig hjälp på denna sida! Nu tar jag och frågar om vad som kan vara fel när vissa saker hänger sig och stänger ner. Facebookappen stänger gärna ner samt att den nu antagligen efter senaste uppdateringen blivit väldigt seg. Sitter jag här på iFokus via Safari och skriver vill den gärna avbryta mitt skrivande och fråga om jag vill behålla eller kasta inlägget. Har inte ens rört plattan vid flera tillfällen. Nu senaste är att rotationen, om jag vill ha den liggande eller stående, har upphört. Spelar ingen roll hur jag än vrider och vänder på den och ja rotationsknappen är upplåst. Det är en iPad air.

Niklas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När det gäller rotationen, hur ser det ut om du sveper upp från nederdelen av skärmen? Är ikonen på bilden vit eller grå? Vilken Version av OS X har du? Uppgradera till senaste versionen om den inte har det. Just nu är iOS 8.3 nyast. Senast nästa vecka kommer iOS 8.4. Har du provat att göra en Omstart? Håll in hem-knappen och på-knappen tills vita Apple-loggan syns.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Glöm min första fråga. Jag ser nu att du redan besvarat den. :-) Satsa på Omstart om du inte har gjort det.

korseett
0

Rotationen fixades med det. Återstår att se om det andra ger sig med. Webhistoriken är rensad med men det hjälpte inga problem.

korseett
0

tänk att man glömmer nåt så enkelt som omstart…😂

Niklas
0

Ja, det löser nästan allt. 🙂

korseett
0

Hittills går det bra. Det är bara Facebook efter senaste uppdateringen som är segt när man ska klicka på nåt

Niklas
1

Jag har helt lämnat Facebooks app och använder bara webbversionen. Jag tycker det fungerar för dåligt i appen.

adress
0

Ställ en fråga till Facebook på deras supportsida. Den uppdateras nästan varje vecka. Låt den inte göra det med automatik - utan manuellt. Appen är lite klurig - precis som Niklas skriver. Men börja med deras support.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
0

Jag har inga som helst problem med Facebook och upplever den inte som seg så det känns som det är något annat. Har du avinstallerat Facebook helt och sedan gått till Inställningar > Facebook och sedan loggat in via den vägen?

korseett
0

#8 nu uppdateras inget med automatik och den senaste versionen godkände jag själv. Kan ta det med dem #9 jag har inte avinstallerat alls men när jag rensade webhistoriken fick jag logga in igen på appen och den skickade mig till inställningar-Facebook och den vägen för att logga in

[Jens]
0

Jag tycker du ska avinstallera Facebook för det enda som händer är att du får logga in igen så du behöver inte vara orolig =)

korseett
0

Tack Jens! Det hjälpte! Ja ytterligare en sak jag kunde ha tänkt på men nu kommer jag ihåg det

korseett
0

Nä nu var jag för snabb. Den återgick raskt till segmode

[Jens]
0

Det är bara Facebook som är seg och inga andra appar?

korseett
0

Inga andra nej

[Jens]
0

Hmm, jag kan inte komma på något mer och kanske är det så att jag upplever det som okej men att det är 'segt' för dig korseett?  Vad har du för Version av iOS installerad? Senaste versionen är 8.3 ?

korseett
0

Jag har senaste iOS men problemen med fb började med senaste uppdateringen. Kommer ju nya rätt ofta. Ser att appen står och söker/laddar och då låser den alla "kommandon"

korseett
1

Senaste uppdateringen av fb verkar ha gjort appen smidigare

Niklas
0

Vad bra. Tack för att du delade med dig!