Ipad air 2 eller ipad mini retina
Vilken är bäst utav dessa två ipads, Ipad air 2 eller ipad mini retina? varför? :)
funderar på att köpa en men jag är inte riktigt säker på vilken än.
Prestandamässigt så är iPad air 2 bättre än iPad mini men sedan är det frågan vad du ska ha den till? En del som använder den mycket och då tänker jag på resor så är mini mer praktiskt att ha med sig men åker man sällan iväg så är iPad air 2 bättre tycker jag.
Jag köpte en mini men ångrade köpet för den var för liten helt enkelt men när jag är väl ute och reser så tänker jag att det hade räckt med en mini =)
Ungefär samma här. Använde mini under ett år - både ute och inne med Telia. Kom underfund att jag använder mes inne med wifi. Då bytte jag till en Air. Mera praktiskt på alla vis. Kan nog tänka mig en iPad Air PRO också - om det kommer efter sommaren. Blir mindre och mindre tid på datan (iMac) så då skulle en större iPad vara ett alternativ. Minin kändes som sagt var liten - ungefär som iPhone 6+ vilket också skulle vara för stor för fickan. iPhone 6 är perfekt komplement till iPad - och sedan AppleWatch som är outstanding för mig med dålig hörsel. 😇
Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse
Jag hade en Air och köpte en iPad mini för att testa. Det visade sig att jag bara använde minin så jag sålde iPad Air.
undrar en till sak känns ipad air 2 för stor när man håller i den? alltså att den inte får plats i händerna?
#4 Man bör alltid gå till butik och känna på en iPad air 2 och en iPad mini innan köp.
som allt annat är det förstås en smaksak - jag har testat iPad mini i två omgångar och gett bort båda två för att jag inte var nöjd med kombinationen av format och storlek, jag lärde mig aldrig tycka om den. i båda fallen var det tänkt som ett komplement till min fullstora platta, nåt som jag alltid hade med mig i väskan. men då jag tittar på rätt mycket film i mina plattor så kändes det som det blev lite väl liten tittyta i minin pga 4:3-formatet.
beträffande air 2 så är den ju ganska lätt för sin storlek, så visst kan du hålla i den om du prompt vill (vet dock inte riktigt hur du menar med "får plats"). men jag använder alltid själv ett sådant fodral som också fungerar som ett ställ och det måste jag verkligen å det bestämdaste rekommendera att man gör, det är så mycket bekvämare🙂!
det vart en IPad air 2 guld :)
Grattis, bra val :)
Kul, då räknar jag med att se dig här emellanåt. 🙂