iPad iFokus

iPad

Etikett: ios-ipados
Läst 1143 ggr
MagArne
0

Öppna PDF från iCloud drive i iOS

Finns det något sätt att komma åt pdf-filer man har på sin iCloud drive från iOS?

Finns det något annat sätt att få över pdf:er till iOS?

Niklas
0

Jag förmodar att du inte kör beta-versionen av iOS 9 på iPaden och då finns det nog inget inbyggt sätt att nå pdf-filer i iCloud. I iOS 9 har iCloud drive en egen app. Ett sätt att få pdf-filer till iPad är att mejla dem till dig själv. Sen beror det förstås på vad du vill göra med dem.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MagArne
0

Nej, iOS 9 har jag inte lagt in och skulle säkert vara lösningen på mitt problem.

Jag ska bara titta på pdf:erna, inget redigerande.
Maila ett par hundra pdf:er är ju inte kul men löser ju problemet. Går ju även lägga in Acrobat och dra över filerna via iTunes men är inte så förtjust i Adobe.

Får hoppas på att iOS 9 kommer med den ryktade Keynote den 9:e september.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.573926/apples-iphone-event-halls-den-9-september

Niklas
0

Är det så många skulle jag använda BitTorrent Sync eller Dropbox. Då kan du föra över från dator till iPad.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

haraldgjh
0

Jag har en filebrowser som heter Filebrowse som jag är mycket nöjd med. Jag kan komma åt alla mina molntappar som iCloud, Dropbox, Onedrive, mina pc:ar, usb:uttag på routern och min NAS, min samsungmobil. Jag kan öppna eller streama pdf:er och många olika filer, jag når allt. Vet dock inte hur det kommer att funka med IOS9 och iCloud.

[SirKnasen]
0

iOS9 har som sagt full insyn i iCloud drive.
Bara droppa PDF:erna i iCloud drive och öppna genom att trycka på filen i iOS enehetens iCloud Drive app/mapp.