Bästa Lightning-sladden till iPad och iPhone
Min favorit när det gäller laddsladdar till iPad är Quickdraw LED Lightning Cable. Den trasslar inte, har magnetisk kontakt, inbyggd laddningsindikator och livstids garanti. Dessutom är den MFI-certifierad. Den finns i tre olika färger som matchar iPad och iPhone. http://www.woodforddesign.com/products/quickdraw-led-lightning-cable-2m-6ft Vilka är era favorit-Lightning-kablar?
Än så länge kör jag med den vanliga men jag vet inte vad jag skulle välja om jag tvingades köpa en ny. Kanske en sådan som du tipsar om här. 🙂
Jag var först tveksam till laddningsindikatorn men ändrade mig snabbt när jag provade den. Först köpte jag två korta och de var så bra att jag köpte en 2-meters också.
@Niklas. Den var läcker ! Vad kostar en 2 meters innan den hamnar i bostaden ? Vad har dom för betalningsvilkor ? Förmodar att den inte finns i Sverige - i butik - i alla fall.
Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse
Jag betalade 20 GBP men då slapp jag betala frakten på 3 GBP så räkna med 23 Pund ungefär fram till brevlådan. Jag betalade med kort. De finns inte i Sverige.
Tack för det. Hittade den på en svensk hemsida för 313:99 inkl frakt. Dock slut för tillfället. Inkommer 1-2 veckor. Det blur väl ungefär samma pris. Ditt alternativ kanske ngt billigare. Kanske beställer en från varje för att se hur det går. Behöver ändå två. Skall finnas enligt tillverkaren på webbhallen.se - men hittade den inte. Dom har butik nästgårds till var jag bor - men det hjälper ju inte i detta fall. Har i alla fall beställt nya stället till Apple Watch från Twelve South. Läcker liten sak. Bra att ha på nattduksbordet som laddning och väckarklocka. Ha en fortsatt bra helg
Ha en bra dag. Bosse
Jag upplever också att original-sladdarna är lite sköra.
#6: Var beställde du den nånstans?
@joab MobileFun Sverige var det jag beställde på.
Ha en bra dag. Bosse
Kan tala om att jag väntar fortfarande. Verkar dock vara likadant överallt. Det oavsett längd. Jag beställde 2 meter . Eventuellt skulle sen skeppas 16 juni. Fan trot - innan jag ser det.
Ha en bra dag. Bosse
Uppdaterad! Nu lyckades jag få igenom beställningen direkt från tillverkaren. Den skickas imorgon. Har avbeställt den första beställningen från leverantör. Priset blev 25£ totalt med leverans. Inte billigt - men helt ok. Woodford Design heter företaget om ngn är intresserad.
Ha en bra dag. Bosse
Just nu finns det några prisnedsatta Quickdraw-sladdar: http://www.woodforddesign.com/products/quickdraw-led-lightning-cable-mfi-certified-seconds
Beställde för 5 min en extra ( utan magnet) 205,57kr inkl frakt. Man får inte en " vanlig" USB 2 M för det priset.
Ha en bra dag. Bosse
:-)
Har lite svårt att orientera mig på deras hemsida. De felaktiga verkar vara slut men även de felfria… oavsett längder….
Det stämmer, de har underskattat efterfrågan, men de kommer in igen.
Nu kommer Version 2 av den här Lightning-kabeln. Passar du på i deras Kickstarter-kampanj kan du spara en hel del pengar. Den kostar 10 GBP i stället för 18. https://www.kickstarter.com/projects/woodforddesign/quickdraw-20-cable-led-light-reversible-usb-iphone