Video från dator till iPad
har filmat med min eos kamera, laggt upp det på datorn men hur får jag nu ned det till min iPad?
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Du kan väl skicka den via din mail? :)
Har du en Apple dator - använd delning eller AirDrop .
Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse
nä, har en Acer mini laptop
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det smidigaste sättet är att köpa en kortläsare till din ipad. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1689426
Ett annat sätt är att du använder dig av ett tredjepartsprogram som t ex VLC. Installera VLC på din dator och sedan öppna iTunes. Gå in i iTunes och sedan välj din iPad och sedan appar. Längst ner ser du VLC och för över filmen/filmerna.
Jag skulle använda Dropbox.
Med Filebrowser går det direkt!
Filebrowser går väl endast använda när man har jailbreakat telefonen?
Jag använder en app som heter Samba Server till min samsung - aldrig jailbreakat. Måste dock (pust) ta reda på vilken ip-adress den ligger på var gång för jag har inte kunnat lista ut vilket namn jag ska använda på mobilen.
Dropbox kanske kan vara något. största problemet jag har är att jag inte bör ladda ned något nytt på min dator då den är seg som koda.
Jag brukar ladda upp mina videoklipp till Youtube, oftast med sekretessinställningen "olistat". Då kan endast personer med tillgång till länken se videoklippet och det döljs helt från sökningar. När väl videon ligger på youtube är det tillgängligt på alla slags enheter jag kan tänkas vilja se det på. Jag ser det även som en slags backup då mina uppladdade videoklipp kan laddas ner igen om jag skulle vilja.
#10: Kan du får ner filmerna i samma upplösning som du laddar upp dem?
#11: Nej, 1280 x 720 blir upplösningen när jag laddar ner klippen från Youtube. Det räcker gott för min del, men duger förstås inte som enda backup.
Okej.
men va?! kan man ladda ned från YT om man lagt upp det där? hur? Jag vill ha videorna min min iPad så jag kan lägga ut dom på instagram, funkar det? #10
#tass