iPad iFokus

iPad

Etikettappar
Läst 241 ggr
DesK
2022-01-19 15:31
1

Kataloger /mappar?

Finns det någon bra app som man kan skapa kataloger och mappar i? Vill helst kunna göra det på min iPad, på ett vettigt sätt. Det går bra med en app som man betalar för. Måste få ordning på mina dokument, plus att jag har fått förtroendeuppdrag, som gör att jag behöver skapa en katalog med ett antal undermappar.

/Désirée

johan
2022-01-19 16:06
2

Var ska filerna lagras?

På iPad kan du lagra filer lokalt på just den enheten eller iCloud. Men du kan också använda annan Cloud-lagring som OneDrive, Google Drive, Dropbox etc.

Oavsett kan du använda appen Filer som finns inbyggd på iPad. Men du måste också ha Google Drive-appen installerad om det är hos Google du vill spara filerna.

Mvh // Johan

DesK
2022-01-19 16:09
0

Både lokalt i iPad och i Google drive. Jag får tydligen läsa på hur appen Filer funkar 😊

/Désirée

DesK
2022-01-19 16:19
0

Nu har jag kollat och det går varken att skapa kataloger eller mappar i filer, ej heller nya dokument. Det som jag är ute efter är en app där jag kan skriva dokument och sedan lägga dokumenten i olika kataloger och i undermappar.

/Désirée

Niklas
2022-01-19 17:21
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3: Jo då, visst kan du skapa mappar i iCloud Drive. Se bifogad bild.

Filer skapar du med de appar du använder, exempelvis Pages, Numbers, Microsoft Office, Photoshop och Affinity Designer.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

DesK
2022-01-19 18:18
1

Tack 🙏 nu löste det sig 😊 hade bara otur när tänkte 😇

/Désirée

Niklas
2022-01-21 12:16
1

#5: Det händer oss alla. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas