Annons:
Etiketterapparkreativitet-och-skapande
Läst 60 ggr
Niklas
2022-02-15 14:10

Adobe Paintcan ger dig konstnärliga superkrafter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trots att Adobe Paintcan är en gratis-app kan du göra trovärdiga konstverk med den.

Tänk dig att du färglägger ett fotografi på iPad-skärmen genom att rita med fingret på det. Fast i stället för ett jämnt enfärgat flöde blir det mängder av penseldrag i olika färgnyanser som matchar fotot. Drar du fingret över ett område flera gånger blir det unika penseldrag varje gång. I vilken riktning du drar fingret påverkar också resultatet. När du är färdig har du åstadkommit ett unikt konstverk som på normalt betraktelseavstånd ser professionellt ut. Det tog dig en minut.

Kortfattat är det här vad du får med Adobe Paintcan. Resultatet lämpar sig utmärkt för användning på nätet. Alldagliga intetsägande bilder kan bli intressanta. Du har tillgång till en oändlig källa av unika målningar för alla tänkbara ändamål. Bloggar, användarmanualer, böcker, väggkonst, och så vidare.

Du har inget att förlora, så vad väntar du på? 🙂

» Adobe Paintcan i App Store


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Read reviews, compare customer ratings, see screenshots and learn more about @@softwareName@@. Download @@softwareName@@ and enjoy it on your iPhone, iPad and iPod touch.
Annons:
Sabah
2022-02-16 13:31
#1

Det verkar vara en trevlig app, synd den inte finns för Android!

De appar jag sett som ger ett resultat av målad konst har färdiga filter, det blir ju många gånger fint men jag tycker det här låter intressant då man får "måla" själv på de ytor där man vill ha det! 🙂


💖🧡💛💚💙💜

Niklas
2022-02-16 15:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1: Ja, jag tycker det är stor skillnad mellan filter och de resultat jag kan få med Paintcan. I Paintcan kan jag zooma in detaljer när jag målar dem. Då blir penseldragen mycket mindre och detaljerna fler.

En annan bra sak med Paintcan är att det går att ställa in den på hög upplösning när den sparar. Då blir tavlorna 17 megapixel vilket betyder att de går att använda till ganska många olika saker. Även för tryck om man vill det.

Dessutom är det roligt att använda Paintcan. Ofta är det svårt att sluta. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sabah
2022-02-17 06:34
#3

#2: Av de bilder jag sett som du lagt ut (såg även den i tråden om vedkapningen) blir det verkligen fina resultat! Förstår det är kul! 🙂 Hoppas de gör en app för android också!


💖🧡💛💚💙💜

Niklas
2022-02-17 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Glömde skriva att den fungerar i iPhone också för dem som har det.

Bifogad bild är bara för att visa att det är enkelt att göra illustrationer för exempelvis instruktioner. Även röriga fotografier kan bli tydliga när man gör allt utom det centrala grovt och suddigt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2022-02-17 14:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

En annan bra användning är om man vill visa bilder med identifierbara människor. Gör helt enkelt ansiktena otydliga och därmed anonyma.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: