Hur flyttar man markören i texten på iPad?
ja, som rubriken säger - eftersom autokorrigeringen "rättar" på ett annat sätt än jag tänkt mig och jag inte hinner se det förrän efter ett tag då jag försöker knattra på så gott jag hinner med min pekfingervals så behöver jag ibland gå tillbaks för att rätta. då är det inte alltid jag lyckas peka på rätt ställe, och då kan det vara som förgjort att flytta till det rätta stället, den bara markerar och trasslar istället. så hur gör man för att pila alternativt dra en markör i texten så man hamnar där man vill?
Håll in fingret på ordet/bokstaven där du vill komma.
ok tack Paulina men det var inte riktigt så jag menade. utan när jag inte riktigt träffar exakt rätt med fingret där jag först pekar, hur flyttar jag DÅ markören till rätt ställe? visst jag kan ju zooma så extremt att jag garanterat träffar rätt, men det tar ju onödigt mycket tid tycker jag. det jag undrar är alltså när jag satt ner fingret på ungefär rätt ställe, hur flyttar jag då markören till exakt rätt ställe?
Då håller du in fingret så det bildas en bubbla/förstoringsglas och så drar du dit den ska vara:)
Ok då får jag försöka igen, har bara lyckats markera hela ord hittills :-). tack Paulina!
Det ska funka precis som paulinabieber säger. =)