iPad iFokus

iPad

Etikett: tips
Läst 13259 ggr
Niklas
6

Varför laddas iPad-batteriet ur så fort?

Det här är en vanlig fråga. Oftast beror det på att en eller flera appar drar onödigt mycket batteri. Om du har ett par appar som drar mycket batteri kan fem timmars batteritid ätas upp i onödan.

Det finns ett bra sätt att ta reda på vilka program som drar för mycket batteri. Installera appen Carat. Starta den och låt den jobba till den har samlat tillräckligt mycket data. Det kan ta en eller ett par veckor.

När den har samlat information kommer den att tala om vad du kan göra för att spara batteri. I bifogad bild säger den att kalenderprogrammet Agenda är en energitjuv och att jag kan spara ungefär 2 timmar och 49 minuter drifttid om jag stänger av det.

Jag brukar avinstallera appar som tar mycket energi och ersätta dem med såna som är bättre byggda.

Carat för iPhone och iPad är gratis:

Carat för iPhone

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
1

Jag försöker undvika att ha gratis-appar för de innehåller reklam som gärna drar extra batteri. Sedan är det alla dessa påminnelser som de vill att man ska ha igång i apparna som jag också ignorerar. Min telefon laddar jag varannan dag vilket jag tycker är  helt okej tid för en bra telefon.

DesK
0

Jag tycker att batteritiden är riktigt bra på min iPad 🙂 men det är ändå bra att få tips på sånt här 🙂

/Désirée