Hur få iPhoneappar att se vettiga ut på iPad?
en av de saker som brukar fram framhållas som ett plus för iOS är ju att det finns fler appar som är optimerade för platta medan android har ytterst få sådana appar. men nu lyckades jag tyvärr inte hitta alla mina "måste ha"-appar i iPad-version och då ser de ju så otroligt bedrövliga ut. jag pratar tex om out of milk och yahoo mail. out of milk roterar inte ens till landskapsläge och de visas bara antingen i en liten liten ruta mitt på skärmen eller förstorade till dubbel storlek men då är ALLT förstorat, alltså även texten. det jag undrar är förstås om det finns nån inställning eller så för att åtgärda det här?
Det finns ingen inställning som fixar det där. Det man får göra är att försöka hitta andra bättre appar.
Använder du Yahoos egna app? Själv använder jag Mail som jag anser vara helt okej för att läsa mejl med.
Känner inte till Out of milk men det ser ut som en kombination av Anteckningar och Påminnelser?
ok, inga inställningar, bara att gilla läget då alltså. ja jag använder yahoos egna app, men då ska jag prova mail. testade incredimail, den var snygg men lite rörig att titta i tyckte jag. out of milk är i första hand en inköpslista och den vill jag inte ersätta med nåt annat eftersom den synkas mellan alla mina enheter, och allt jag lägger in sparas i register, och dessutom delar jag den lätt till sambon tex på olika sätt. jag gillar att skriva i den i lugn och ro på plattan och sen finns den i telefonen när jag är i affären. så den får väl se ut som den gör då.
har lagt in min gmail och min yahoo i standardmailappen nu, det funkar bra så tack för det tipset :)
Out of milk finns ju för iphone så du kan få den till ipad i iphonestorlek. I brist på annat så kan man använda det då länge tills de gör en app anpassad till ipad.
#4: Out of milk har en webb-app. Har du testat den?
Den ser ut att fungera i iPad. Om den gör det kan du lägga den på hem-skärmen.
jens, jo det är ju det jag har gjort och det är den som ser så helkoko ut.
niklas det visste jag inte, det kan vara värt ett försök 🙂
nä webappen var lite skum, jag får köra vidare på iPhoneappen ändå och hoppas de gör en för iPaden. det kanske man kan skriva och be om under app support?
#9: Absolut. Ju fler som tjatar, desto troligare är det att de gör en.
ja jag har faktiskt redan fått svar :)! han håller på och gör en, men det kommer att ta ett tag för han måste mer eller mindre börja från ruta ett när han bygger den, det är visst inte bara att ta iPhoneappen och snabbt och elegant ändra ett par småsaker.
Så bra! Förstår att han måste göra det för intresset av iPad har ökat ofantligt mycket och det kommer fortsätta öka.