Internetdelning från iPad?
Hittar lite motsägande info om detta så tänkte jag skulle fråga er. Stöder de senaste iPad-enheterna utdelning av Wifi? Tänkte detta vill man veta ifall man spekulerar i att möjligen skaffa en till och då en med 3g, kontra att istället skaffa en sån där liten mobil router. Kör ju från telefonen nu, men vill ju överväga alla möjligheter inför framtiden
Du kan inte dela ut wifi från en iPad till en annan enhet. Andra hållet går dock bra, t.ex. dela ut wifi från en iPhone och ansluta en iPad till telefonens utdelade wifi.
jaså är det så fortfarande
?!? av det jag googlade mig till fick jag mest intrycket att tidigare versioner av iPad 3G inte stödde utdelningen av en sk wi-fi hotspot, men att de senare gjorde det 🤔.
då är det ju klart meningslöst att betala det extra för en 3G-version. det jag tänkte var att ev så kan man få fler GB i ett rent datatrafiksabonnemang än vad man kan få i sitt mobiltelefonsabonnemang.
men då är det bara att fortsätta dela ut wi-fit från telefonen som jag gör nu då och hoppas att jag iaf får ha kvar de 10GB jag har där. (och för närvarande är det i vilket fall det bästa, eftersom jag har 4G i telefonen.) och om de krymper den maximala datatrafiken i mobilabonnemangen så måste det vara smartare att ta en pocket wifi router. nackdelen med en sådan verkar främst vara att den bara har 10 timmars batteritid, så man får väl isf köpa sig ett sånt där powerpack för att känna sig trygg.
Ursäkta, jag var för snabb på avtryckaren där. Verkar som att vissa lyckats dela ut internet från iPad 3 och framåt, men det tycks bero på vilken operatör man har och i vilket nät man är. Kanske någon annan iPadägare kan svara?
Det är precis som joab säger i senaste inlägget att man kan ha internetdelning på sin ipad. Här kan du läsa mer om det: iOS: Systemkrav för internetdelning: http://support.apple.com/kb/HT3574?viewlocale=sv_SE iOS: Förstå internetdelning: http://support.apple.com/kb/ht4517?viewlocale=sv_SE
ok, då var det som jag trodde mig ha förstått att en ny 3G-iPad stöder det. sen får man kolla så man inte klantar sig och väljer en operatör som inte medger det isf. tack för att ni redde ut det. och hur man gör när man delar ut en wifi hotspot och ansluter till den förutsätter jag inte är konstigare än vanligt ;)
#5: Inställningar > Internetdelning.
du missförstod mig niklas, jag menade att det är väl klart att jag begriper hur man gör 😃! däremot kunde jag ju inte kontrollera om funktionen för att dela ut det fanns i 3G-modellen eftersom jag själv bara har wifi-modellen 🙂
Ah, jag förstår. :-)