iPad iFokus

iPad

Etiketttips
Läst 3695 ggr
Warney
4

AssistiveTouch ersätter hem- och låsknappen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

AssistiveTouch är ett hjälpmedel som finns tillgängligt på Iphone, Ipad och Ipod Touch med minst iOS 5. Det ligger under Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > AssistiveTouch > AV/PÅ. 

Det är ett väldigt smart hjälpmedel om hemknappen eller låsknappen har gått sönder då detta hjälpmedel gör  att man kan använda touchskärmen för att ersätta de knapparna. Den gör det också möjligt att använda Ipaden med endast en hand eller med pekpenna då man kan lägga in egna kommandon. Ganska svårt att förklara allt skriftligt. Så här är en video som förklarar alla grymma funktioner detta hjälpmedel har.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

[Ebidda98]
1

Superbra :) Passar perfekt nu när min låsknapp inte alltid är särskilt samarbetsvillig ;)

Warney
1

Tack.

Om du fortfarande har kvar garantin på din Ipad så kan det vara värt att besöka Applestore och försöka få dem att åtgärda felet. Detta gäller om felet inte beror på att du har använt den på felaktigt sätt.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

[Ebidda98]
0

#2 Min iPod funderar den på, har haft den i flera år nu… Så jag vet inte vad jag kan ha gjort fel i så fall :/

[Jens]
0

AssistiveTouch är mycket bra till iPad men däremot så tyckte jag den var i vägen på iPhone. En irriterande liten sak som fanns på skärmen 😉 Men skulle t ex knappen hem- eller låsknappen gå sönder så är det ett bra alternativ tills man lagar telefonen.

Tycker som Warney att du kollar med Apple tekniska avdelning så de kan laga din appleprodukt.

https://www.apple.com/se/support/contact/

Warney
0

4# Håller med, den döljer flera saker på skärmen så att man inte kan klicka och måste hålla på o flytta den hela tiden.

// Warney