Kopiera och klistra in i iPad?
Nu är jag nog väldans trögfattad, men hur gör man när man vill kopiera en webbadress och klistra in den i ett dokument eller på annan webbsida?
/Désirée
Klicka lätt en gång på adressen och du får upp alternativen: markera, allt, klistra in. Där väljer du 'Allt' och när du har valt 'Allt' så poppar det upp ett nytt alternativ där du kan välja 'Kopiera'. Sedan kan du gå till ett dokument och dubbelklicka lätt på ett tomt ställe i dokumentet och då dyker alternativet 'Klistra in' upp.
Tack, Jens! 🎂
/Désirée
Hum när jag klickar i adressfältet, så får jag bara upp tangentbordet😢Nu känner jag mig heldum!
/Désirée
prova långtryck istället då desK. jag trodde det var det man skulle göra och det har iaf allltid funkat för mig 🙂
Hur jag än gör får jag bara upp tangentbordet så lännge jag försöker markera adressen i adressfältet. Om jag däremot försöker markera på annat ställe så går det bra.
/Désirée
#9: Försök att INTE markera adressen för hand. Peka på den en gång om den inte är markerad och två gånger om den redan är markerad. Då får du upp ett val som på bifogad bild.