Billigaste iPad 4?
Jo jag försöker få min familj att gå med på att köpa en iPad till semestrar m.m, men de tycker att de är lite dyra. Vet ni någon hemsida/affär som säljer billigt? billigaste jag hittat är för 3.990kr
Begagnad eller ny spelar nog ingen roll fast helst ny. En vit!
Behöver inte ha stöd för 3G, räcker med Wi-Fi eftersom att då kan jag ändå sno mobilens wi-fi nät, fast tänkte mest använda den där jag har tillgång till wi-fi.
3989 kr på cdon.com ;) Skojade lite men det var det billigaste jag hittade men jag tror du hittar billigare på Köp/sälj-sidor som t ex blocket, tradera m.m.
Hahhaha ja det är väl billigare xD
Jo får kolla upp lite men känns lite läskigt att köpa på blocket ifall man ska hämta, bära på 3.000kr liksom :P
Ahh, det kanske inte är så skoj men jag har haft mer slantar än så bärande när jag har köpt en produkt från blocket. Du tänker rätt när du säger att åka till en person och göra upp affären för det har alltid jag gjort. Vad säger dina föräldrar om avbetalning utan ränta på 12 månader? Det finns alternativ om de känner att en summa på 4000 kr är mycket. själv så ser jag inte så för det är verkligen värt varenda öre!
Jo det går att köpa för 360kr/12mån utan ränta men de tycker det är sämre att köpa på avbetalning. Jo men familjen förstår inte riktigt hur bra iPad är försöker få dem att förstå det. Vore hur nice som helst att ha den till Turkiet i sommar, särskilt när hotellet har gratis wi-fi. Dessutom blir jag uttråkad fort av att bara sitta stilla så då vill jag gärna hålla på med något och en iPad är ju lätt att bära med sig runt.
Kan bara hålla med.
ja med en iPad och ett wifi med bra hastighet och stabilitet är man aldrig sysslolös 🙂. satt själv idag i cafét på en bowlinghall och kollade på film och surfade medans min dotter var därinne på kalas. ville nästan inte avbryta när kalaset var slut 😃!
ang att köpa på blocket så kan jag tycka att om det är en 16GB det gäller så borde det finnas ganska många där? från dem som egentligen inte hade råd men frestades att köpa en ändå och då den billigaste, och från dem som köpte den billigaste men kom på att de ville ha lite mer minne. och det finns ju då detta med blocket-paketet som gör att köparen inte får ut pengarna förrän du godkänt varan.
och du ska nog akta dig för att köpa från det allra billigaste stället, det kan ofta vara en mindre seriös säljare. kolla på prisjakt.nu och lägg en bevakning på den paddan du vill ha så ser du dels om nån pålitlig säljare kör en tillfällig kampanj och dels kan du kolla omdömen på de säljare som har lägsta priset och avgöra om du törs lita på dem.
det är på sätt och vis klokt av din familj att passa sig för att köpa på avbetalning - det är nog lätt att underskatta den totala kostnaden och belastningen på ekonomin för att man tycker att det är en så liten summa varje månad. men många bäckar små…
det bästa skulle vara om du lyckades få din familj att gå med på att köpa en på prov - elgiganten där jag köpte min har väl tex 1 månads öppet köp har jag för mig. då kanske de törs prova, och då har du chansen att visa dem vad smutt det är och hoppas på att de inser det 😉
Det verkar inte som att elgigantens hemsida funkar bara
nej du har rätt, den verkar ligga nere för tillfället. det är inga problem normalt sett, så du kan ju försöka igen imorgon 🙂
Yes jag ska göra det! Kollade på en ipad idag med brorsan och jag tyckte den va helt underbar.
iPad är en fantastiskt maskin! Kan inte vara utan den!
Yes! synd att man inte har jobb annars hade jag gått och köpt en direkt, men fattig student som man är får man ta och tjata på familjen istället 🙂
groupon har en deal just nu på 16 resp 32GB, lite billigare än vanligt iaf: http://www.groupon.se/deals/hela-sverige/Crs-Techmall/20221050
fast det är kanske ingen bra idé, jag trodde man hade med groupon att göra vid ev returer och reklamationer och var bättre skyddad, men det verkar inte så vid närmare anblick. utan det är företaget självt som i detta fall iaf för mig är helt okänt, och klickar man på "företagets hemsida" kommer man bara till ett webbhotell. så kort sagt, glöm detta - det var nog ett riktigt uselt tips 😊
Jo jag kollade, kändes inte så seriöst xD Men tack ändå
#0: Fundera över en iPad mini. Den kostar en tusenlapp mindre men är nästan lika mycket för pengarna. Det kan vara en bra instegsmodell för familjen.
Vill inte ha en mini för att jag har kollade på dem båda och mini är mindre, vill hellre ha en ipad 4 som är större :)
Jag förstår. Jag tänkte bara att det kunde vara lättare att övertyga föräldrarna om att köpa den. 🙂
Du kan söka på prisjakt.se :). Den letar efter det billigast priset på sökordet.
//Selma
Stay strong, whathever they say.
fast bättre än att använda sökord på prisjakt.nu är att leta upp det man är ute efter i rätt kategori, då utnyttjar man prisjakts funktioner bättre 🙂. men det är hursomhelst väldigt bra att börja sitt sökande där för där har du ju också omdömen på både varan och butikerna som säljer den. och som jag skrev i #6 kan du ju dessutom lägga en prisbevakning på varan så du får avisering om det blir nån kampanj eller så.