iPad iFokus

iPad

Etikettappar
Läst 2499 ggr
Niklas
2013-04-16 13:47
2

Tips om bildprogram för pixel-pushning i iPad?

Jag brukar göra designdummies för webbplatser för att testa hur det ser ut med olika lösningar. Ofta börjar jag med en skärmdump av en eller flera sidor, exempelvis från iFokus. Sen klipper och klistrar jag detaljer tills det ser ut som jag vill. Det här brukar jag göra i Pixelmator (motsvarighet till Photoshop) på Macen. Är det någon som känner till ett program som kan klara av det här på iPad? De viktiga sakerna är att kunna hantera flera lager med olika urklipp i och att flytta dem med pixel-noggrannhet. Det sista, att kunna placera lagren exakt, är det jag inte har lyckats hitta i någon app. I Pixelmator går det att flytta urklipp en pixel i taget med tangentbordet.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
2013-04-16 17:07
0

Det önskar jag också att göra så det hoppas jag någon kan hjälpa oss med.

Niklas
2013-04-16 18:00
0

Jag har letat så mycket i App Store och läst recensioner så jag tror inte att det finns någon som jag vill ha. Inte ens de som kostar flera hundra kronor verkar klara det.

[Jens]
2013-04-16 18:04
0

Det är egentligen väldigt förvånande att det inte finns ett sådant program. Jag jobbar väldigt mycket i photoshop. Att jag har tagit ner pixelmator till den vanliga datorn är för nöjet skull och för att lära mig något nytt för det är ju skoj.

Idag satt jag med ett projekt på jobbet i hela 6 timmar i photoshop! Hade varit extra skoj att få göra det på iPaden men visserligen kanske det inte hade gått lika fort men med nya roliga sätt.

[Jens]
2013-04-16 18:29
0

Har inte kollat så nog men låter det här intressant Niklas?

http://techland.time.com/2012/02/27/photoshop-touch-the-best-ipad-image-editor-yet/

"sitter och installerar om två pc-datorer åt kompisar".

Niklas
2013-04-16 19:01
0

Jag har PS Tuoch. Det är rätt bra, men det kan inte göra det jag vill, tyvärr. Det är i huvudsak inriktat på att redigera fotografiska bilder. iDraw har mycket av funktionaliteten jag vill ha, men den kan inte importera och beskära bilder från fotoalbumet.

Niklas
2013-04-16 19:02
0

Moodboard är också i rätt härad, men kan tyvärr inte skala fler klipp i samma upplösning automatiskt så det går också bort.