Hur använder du din iPad?
Här är några frågor om dig och ditt iPad-användande.
Synd att fråga 5 blev fel. Det skulle ha stått 2010 eftersom det var då första iPad lanserades.
Kul att fylla i :)
Inser att jag mest använder standard apparna 🤪
Med tiden så upptäcker man fler och fler appar som faller en i smaken. =) Jag själv trodde jag skulle ha enbart gratisappar och ca 30-40 st på sin höjd men ack så fel jag hade.🙂
jag svarade på undersökningen, men självklart kan det hända att det hade blivit helt andra svar om säg ett år - jag har ju inte hunnit etablera mitt användande av den såpass än.
ser man till mitt androidanvändande så är jag en riktig apphamster, som i princip vill ha precis varje smart funktion som bara finns tillgänglig. ibland för att det är en superbra grej som jag dagligen använder - och ibland typ "för att jag kan" 😃. så utifrån det så kan man väl förmoda att jag kommer att samla på mig fler och fler iPad-appar också, allteftersom jag får bra tips.
när vi ändå är inne på ämnet betalappar - hur funkar det med dessa i appstore, har man en prövotid inom vilken man kan få återbetalning om appen inte var vad man trodde och hur lång är isf den?
#4: Nej, det finns för närvarande ingen prövotid. Däremot är det ganska vanligt med light-versioner som är till för att ge en känsla för den riktiga appen.
Såg Niklas inlägg och vill tillägga att när du har köpt en app och testar den en dag så kan du ångra köpet via Appstore. Jag har gjort det många gånger efter att ha testat appar som jag trodde skulle uppfylla mina förväntningar men i efterhand visas det inte vara så.
Hur går det till att ånga ett köp i AppStore?
#6: Det hade jag ingen aning om. Tänk vad mycket jag hade sparat om jag visste det!
jodå det vet jag att det finns gratis light-versioner för en hel del appar - men dock inte alla.
men vad bra att det går att ångra inom ett dygn, tack för den infon jens. för det är ju långt ifrån alltid man blir helt klok av vare sig appens beskrivning eller recensionerna den fått.
#7, #8, #9
Jorå, det går att ångra sitt köp. Man går in på sitt konto på appstore och gör det. Haha, tänkte skriva en beskrivning men jag får återkomma med det eftersom jag inte har tillgång till appstore från mitt jobb. Jag får skriva en utförlig beskrivning senare idag.
Jag tror jag har varit med om att jag har ångrat efter 3 dagar också men som sagt så återkommer jag hur man gör detta.
jag googlade lite för att jag tänkte att nu när jag vet att det ska gå så behöver jag kanske inte besvära dig med den där beskrivningen utan kanske kan ta reda på det själv.
enligt det jag hittade ska man gå in på purchase history och reklamera appen, är det nåt sånt du har gjort? det verkar då också som att man inte är garanterad att få tillbaka pengarna utan man kan bara begära det och motivera varför - dvs någon egentlig "öppet köp"-funktion finns det inte?
(i google playstore finns visserligen "öppet köp", men den är numera till måttlig nytta då det gått från att man hade 24 timmar på sig till 12 timmar och nu endast 15 minuter! ju dyrare en app är desto sannolikare är det ju att den utlovar funktioner som tar väsentligt mer än en kvart att testa sig igenom.)
kort sagt har båda dessa app-butiker en del att förbättra vad gäller konsumentvänlighet kan jag tycka.
Har gjort en guide. Hoppas den är enkel att följa.
http://ipad.ifokus.se/articles/51714e87ce12c467b2000c7b-guide-angra-kop-av-en-app?discussions-1
##11 Det har aldrig hänt mig att de har nekat mig att göra en återbetalning. Jag kan tänka mig att jag har ångrat 20-tal appar.
Kul att nästan hälften har svarat att de använder iPad i skola eller arbete.