iPad iFokus

iPad

Etikett: övrigt
Läst 3704 ggr
linneakaangas
0

Går det att spela på Ipad Mini?

Eftersom jag ska skaffa en iPad Mini om ett tag, så undrar jag om det går att spela på den? Jag tänker inte ha så mycket spel, men ungefär 5-8 kanske.😃

Någon som vet?

Hoshi99
0

Ja den har app store så alla spel som finns där går ju att spela på den :D

linneakaangas
0

#1 Jag menar om det laggar på den, eller om det flyter på bra? :P

Hoshi99
0

Det borde flyta på bra eftersom spelen är gjorda for iphone och ipad

[Jens]
2

inte borde. det ska gå bra eftersom ipad mini har en bra processor. Får jag fråga varför du väljer iPad Mini? Jag har själv en sådan men är enbart nyfiken på dina val =)

linneakaangas
0

#3 Jag tror inte att alla spel borde fungera. För att det kommer nya spel hela tiden som är gjorda för de nyare processorna, tror jag faktist. :D

#4 Jag tänker välja iPad Mini för att den är lagom stor, billig, nyaste designen av iPad m.m. Jag tycker även att de större iPadsen verkar vara för stora för att ta med. Då jag kanske tänker ta med min iPad nånstanns än att bara vara hemma med den… Nu är jag nyfiken om vad du tycker om iPad Mini? Vad som är för och nackdelar med den. Jag vet att retina skärm inte finns på den, men bryr mig faktist inte så mycket om det. =)

[Jens]
2

Utifrån det du har skrivit så finns det 'inga' nackdelar. Jag själv tycker att man inte störs av att det inte finns retina på iPad Mini. Det är en behändig liten sak som man kan lätt ta med sig överallt. Jo, det är en sak som jag inte skulle kunna tänka mig att göra och det är att utföra 'arbeten' med den för den ersätter inte en dator utan det får bli den större till det.

linneakaangas
0

#6 Ja, jag kollade på en sida där det stog om andras åsikter. Då skrev de flesta att de större iPadsen är mer till jobb, då den har större skärm… :)

Om du nu har spelat ett iPhone spel på iPad Mini, störs du av alla pixlar som syns klart och tydligt? :D

[Jens]
0

Jag spelar aldrig iphone-spel på ipad så det kan jag inte svara på. 😉

[kissidor]
4

pixlarna är iofs väldigt synliga på nära håll, som tex om man ligger i sängen och håller skärmen framför näsan - vilket iofs inte är ett bekvämt och bra sätt att hålla den ändå. men det är viktigt att tänka på att upplösningen säger ju inte allt om en skärm. färger tex är också viktigt och i allt annat än upplösningen är det en riktigt fin skärm så jag stör mig inte på pixligheten. 

hårdvaran i minin är ju mycket underlägsen retina-iPaden, men man får tänka på just vid grafikprestandakrävande spel att då är det isf en fördel med den lägre upplösningen, att det är färre pixlar som ska flyttas runt. om det jämnar ut sig vet jag inte då jag inte spelar såna spel själv (har för dålig simultankapacitet och reaktionsförmåga för det 😊, haha), men det borde iaf hjälpa till en hel del 🙂

linneakaangas
0

#9 Så nära håller jag mig inte framför en skärm, haha.😃…

Men eftersom iPad Mini och iPad 2 har samma processor så borde minin klara alla spel som 2:an klarar, eller har jag fel? :D

[Jens]
0

Du har rätt. 😉

linneakaangas
2

#11 Va bra då. Har spelat på en iPad 2 och jag tycker att det funkar bra iallafall.🙂