Snygga väskor/fodral till iPad?
Hejsan,
Jag letar efter en snygg väska eller fodral till iPad 4 men har inte riktigt hittat något som faller mig i smaken. Har du en egen som du älskar? Eller har du sett en väska/fodral som du vill ha men ändå inte har köpt det än? Kanske var valet att den var så himla praktiskt så att du köpte den? Berätta gärna och ta gärna en bild eller om du har en länk att dela med dig. Min önskan är en brun eller vit med gärna en smart lösning för att ställa upp skärmen. 😉
Jag har gått igenom ALLA case på http://www.mytrendyphone.se och fann tre intressanta fodral. Vad tycker ni eller har ni andra som är ännu snyggare, bättre funktionellt?
http://www.mytrendyphone.se/shop/ipad-3-ipad-74802p.html
nä jag har bara ett vanligt svart sandström läderfodral, det passar nog mig bäst i smaken (men jag får väl köpa nåt färggladare till dottern sen om hon ska få en iPad). däremot har jag beställt ett sånt här, liksom vi även har till telefonerna, läsplattan och 3ds:et för att piffa upp dem lite. fast funktionsmässigt vore det bra med ett sånt där tvåvägs, alltså så man kan ställa upp den lika stadigt i porträttläge också. nån som har ett sånt och kan rekommendera eller avråda?
en sak till, vad sjutton är skillnaden mellan smart case och smart cover - jag fattar inte det från bilderna 🤔?
ang vitt läder, tror du inte det ganska snabbt blir solkigt?
en tjej på mitt jobb som gillar att klä och sko sig snitsigt och använda såna där svindyra designerväskor som jag inte begriper mig på, hon har ett fodral till sin iPad som ser ut som en sån väska
. det är typ i naturvitt läder med lite rysch och pysch och detaljer i guldmetallfärg 😃
MoKo Slim-Fit Folio Stand Case valde jag.
Efter ett års användning har jag inte sett någon jag tror skulle passa mig bättre. Den kan stå och ligga i flera olika vinklar, den har inbyggd magnet som stänger av iPad när man stänger, den skyddar bra och är skön att hålla i. Dessutom är den rätt tålig och snygg, samt förvånansvärt billig.
#2: Case har en baksida också, cover har bara en framsida. Angående vitt läder: Jag är rätt säker på att det inte är läder för det priset och då går det nog att torka av det med en fuktig trasa. Fast mörkt skydd är kanske enklare att hålla rent.
Snyggt minsann till ett bra pris. Hade gärna velat ha vit men det får nog gå för sig ändå.
Hujedamej!
Det är alldeles för mycket för mig. Jag vill helst ha stilrena saker men visst kan det vara kul för barn att få sina fodral uppiffade 😉.
jaså ojdå, var cover bara locket - nu när du sagt det förstår jag inte hur jag lyckades missa det 😊.
det lär du nog ha rätt i niklas, jag läste bara vitt läder och tittade aldrig på priset
.
väldigt humant pris på den där moko slimfit-grejen om den är så bra🙂
menar du skinsen jens? hurså då - man måste ju inte ta ett med livligt mönster - fast dottern vill naturligtvis ha sina med en massa katter 🙂
Försöker hitta den så jag kan köpa den ifrån en butik i sverige men har dock inte lyckats ännu.
#8: Gillar du inte att handla hos Amazon?
Är lite feg men nu har jag gjort det så nu får jag hålla tummarna att den dyker upp inom 8 dagar. 😉
För mig funkade det bra. 🙂
Ja, jag menade att det är för mycket mönster för att det skulle passa mig men jag kanske är för 'feg' att prova😉 Nåväl, nu har jag beställt fodralet som Niklas rekommenderade så jag hoppas jag får hem det.
haha, då såg du nog bara det som direkt slog emot dig och backade sen ut i förskräckelse utan att se något mer tror jag 😃! det finns nämligen tom helt enfärgade
. jag ska iofs inte påstå att det är dem jag köper, men jag brukar hålla mig till ganska sobra mönster och färger iaf - men visst finns det mest att välja på för den som gärna vill ha rejält med färg och mönster, dottern älskar ju dessa skins.
jag har då aldrig haft problem med amazon.co.uk så länge jag har köpt av deras egna varor, men det här var ju förstås "fulfilled by amazon" så det är ju inte riktigt detsamma. men det är nog ganska tryggt ändå tror jag. ja jag har förresten köpt av andra säljare på amazon också och det har egentligen aldrig nånsin gått annat än bra - man kollar ju lite på omdömena bara innan man slår till.
#3 Det verkar ju vara jättebra! Jag har handlat några gånger från amazon.de och det har varit smidigt och bra.
/Désirée
Priset var förvånansvärt lågt med tanke på vilka möjligheter den har (MoKo Slim-Fit Folio Stand Case ) så det var verkligen ett bra tips och föll mig i smaken.
När jag köpte kostade den ännu mindre. 179 kronor har jag för mig. 🙂
#16 Otroligt billigt.
Går det här bra så ska jag forska lite mer på Amazon.co.uk och det verkar så eftersom nu när jag tittade på morgonen så stod det att leveransen kommer att ske idag och att den kommer vara framme uppskattningsvis mellan 4-8 maj. 😉
det tycker jag absolut att du ska 🙂! jag har handlat mycket där, främst böcker vilket varit enormt förmånligt men även annat.
bäst och tryggast är det ju att köpa av Amazon själva med free super saver delivery över 25 pund, och med fulfilled by Amazon har man ju också samma trygghet att man får själva varan iaf, men OM det skulle vara något problem med varan i sig så är det väl säljaren man får ha att göra med.
Har även efter att ha kollat omdömen och fraktvillkor köpt från helt fristående säljare på marknadsplatsen Amazon, och det har gått utmärkt det med - men man måste ju göra den kollen isf
och ska man köpa elektronik så får man ju tänka på att man får en uk-kontakt, men det löser man enkelt och till en billig penning med en sån här
Tack så mycket för alla goda tips och råd! Ska ha dessa i ryggmärgen så man inte råkar ut för några konstigheter. 😉
Fick ett nytt meddelande nyss: Varan är på väg och väntas vara framme 2 Maj! Yihaaa!! 😃
Jag har handlat från alla möjliga under åren via Amazon och det har aldrig varit något problem. Jag tror att Amazon själva håller lite koll på vilka omdömen deras handlare får.
Jag har ett sådant som var i Jens första länk. Det funkar jättebra! Vi i familjen har flera iPad's i huset och har det "skalet" på 2 stycken. På en annan har vi ett som bara sitter med en magnet på sidan. Det funkar också jättebra om man inte behöver ett skal på baksidan.
//Selma
Stay strong, whathever they say.
Snygga bilder.
Det finns fullt på fyndiq.se
#25: Jag sökte på moko på Fyndiq, men hittar den inte. Var ser du den?
Linneakaangas menar nu att det finns mycket väskor/fodral att välja på sajten.
#27 Aa det var det jag menade. :P
Aha, då är jag med. 🙂
#29 Haha!🙂 Fast två saker som är dåligt med fyndiq är att det är jätte många skal som är lika dana, och det är olika priser. Så man vet inte vilken man ska välja. En del klagar också på att det kan vara dålig kvalité på grejjorna.
#30 Jag har hört en hel del om fyndiq och det är som du säger. Skräp!