iPad iFokus

iPad

Etikettövrigt
Läst 3512 ggr
Emelie-E
0

Begränsa iPad för barn

Jag har förstått att det finns något inbyggt i iPad som heter begränsningar, men hur funkar det? När min man testade att använda samma sak i sin iphone så försvann alla mappar och apparna hamnade huller om buller och det är inte så vi vill ha det. Vi vill att sonen bara ska få ha tillgång till de mappar hans spel ligger i, ingenting annat. Går det att fixa på något sätt? På android finns det en app man kan installera och via den kan man bestämma vilka program och spel som är tillåtna att använda, finns det inget liknande till iPad/iphone?

Niklas
0

Härr kan du läsa Jens artikel om begränsningar:

Aktivera begränsningar för barn i iPad

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Emelie-E
0

Testade nu och det funkar ju nästan som vi vill ha det. Måste man verkligen ställa in allt igen efter att man har avaktiverat begränsningar? Och alla appar som iTunes, kamera, FaceTime osv ramlar ur sina mappar när man avaktiverar begränsningar. Sen kan man ju inte hindra från att gå in i andra program, såsom Facebook och mina spel där jag inte vill ha sonen tex. Man kommer även in på meddelande och mejl och kan skicka det. Vill ju att sonen ska ha tillgång till sina grejer och inte våra, men det kanske inte går att begränsa så hårt?

[Jens]
1

Tyvärr så kunde jag inte hitta en lösning på det du beskriver. Begränsningar har sina begränsningar märker man men de har verkligen gjort ett stort framsteg sen sist så kanske iOS 7 blir ännu bättre. Skriv gärna några rader till Apple och berätta om vad som kan förbättras med Begränsningar.

Ett annat alternativ är att köpa en egen iPad till din son! 😉

Emelie-E
1

#3 Det är lite synd faktiskt. Man vill ju kunna bestämma själv vad man vill begränsa och inte. Men detta får väl duga så länge, nu kommer han iaf inte in på AppStore och hittar en massa appar han vill ladda ner :P Men hoppas det blir bättre till nästa iOS :) Jo, de tankarna finns, han hade en egen childpad men de spel han tycker mest om att spela finns inte till android, så nu får han låna våra paddor, något som inte var meningen från början :P