Köpa Ipad. Vad ska man ha?
Jag är jättesugen på att skaffa en ipad. Kanske blir en imorgon. 🙂Jag är inne på att det ska vara en med Retina. Det är väl bra?
Sen har jag funderat på hur mycket minne man behöver ha. Först tänkte jag 16GB, men sen började jag fundera på om man ångrar sig. Om det är för lite med 16GB? Eller så kanske det är onödiga pengar om man köper en med mera GB? Man kanske vill byta ut sin ipad längre fram när det kanske kommit ännu bättre?
Såg att det fanns med plats för SIM-kort på vissa, andra hade inte det. Så då var jag inne på att det var nog bra att ha en med plats för SIM-kort. Sen hörde jag en som sa att man kan koppla mobilen till ipaden och surfa. Att det var onödiga pengar för det blev dyrare med en med plats för SIM-kort.
Vad säger ni som kan det här? Har ni några tips och råd till en som vill köpa en ipad? Vad ska man tänka på när man ska köpa?🙂
/Lotta
Att köpa iPad och vilken kommer upp titt som tätt och du kan läsa om en tråd här vad en del tycker varför 16 Gb räcker: http://ipad.ifokus.se/discussions/51766de68e0e74415d000505-koprad-onskas-ang-ipad?discussions-4
Sedan är det med SIM-kort. Stort sett ALLA smarttelefoner har stöd för delning av 3G så varför köpa en iPad med 3G? Jag har väldigt svårt att se det. Det är i så fall att slippa och köra igång telefonen och dela med sig '3G'. Jag har t ex 5 GB att dela med sig via telefonen och det räcker gott och väl att låta andra enheter ta del av min telefon att surfa på vid behov.
Glömde säga något om Retina. Retina är Retina. Nackdelen med Retina är att man ställer mer krav på kvalitén på vad man redan har i sin ägo. Retina är grym jämnfört med andra tidigare skärmar, enheter. 😉
#1 Det får nog bli en då utan SIM-kort. :-) Tack för tråd-länken. Ska kolla den. :-)
Jag valde också en utan simkort, delar bra mycket hellre internet från telefonen, än betalar en massa extra bara för att behöva ha ytterligare ett abonnemang för iPaden!

Mvh Stephanie 

Jag köpte en ipad idag. :-) Men det blev så att jag köpte en med SIM-kort. Jag såg på Telias sida lite om olika alternativ om man har en ipad. Då stod det att det drar mycket av batteriet på mobilen och om jag tar emot samtal på mobilen bryts uppkopplingen. Jag tänkte att det kanske är bra att kunna sätta i simkort om man vill ha det längre fram. Så jag har inte tänkt skaffa det nu, provar utan först. Så vet jag att om jag vill ha simkort så kan jag sätta i det.
Grattis till köpet! Njut av den och vid frågor så ställ dem, det finns många här som förhoppningsvis kan hjälpa dig. Vad valde du för färg?
#5: Vad kul. Du kommer säkert att bli nöjd.
#5 Annars kan du skaffa ett tvillingkort så du kan använda samma abbonemang.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
#6 Tack :-) Jag kommer nog ställa frågor sen så det är bra att jag kan fråga er här på forumet då. :-) Jag gillar svart men det fanns inte så det blev den vita istället. Jag ville köpa när jag var där igår och inte vänta på att den svarta skulle komma hem. :-)
#7 Ja jag är så nöjd med den. :-) Nu är jag först i släkten med att ha en ipad. :-) Det känns bra. :-) Vi ska få 2st ipad till jobbet, jag jobbar med barn. Så det kändes som att det är bra att ha en hemma och testa och lära sig mera. :-) Så är den så smidig att ha med sig. Jag ska bort imorgon och göra lite jobb i en förening jag är med i och då kommer jag ta med ipaden.
#8 Ja jag såg att det fanns tvillingkort. Brukar internet räcka då om man surfar med både ipad och iphone?
Till Ipaden köpte jag också ett Belkinfodral med ett trådlöst tangentbord i. :-)
#10 Ja, jag själv skriver så mycket så jag kände att jag måste ha ett tangentbord vilket underlättar en hel del. Ett annat tips är att du lär dig 'begränsningar' för det är verkligen till nytta när man vill ha lite kontroll på vad barn gör på en ipad. http://ipad.ifokus.se/articles/5172578d8e0e742fd7000c99-ipad-aktivera-begransningar-foraldrakontroll
#9: "Ja jag såg att det fanns tvillingkort. Brukar internet räcka då om man surfar med både ipad och iphone?"
Det beror på vilket abonnemang du har och hur mycket du använder dem. Ibland går det att lägga till ett surfpaket i abonnemanget.