iPad iFokus

iPad

Etikettövrigt
Läst 3803 ggr
linneakaangas
5

Dela betalda App Store-appar?

Går det? Om nån har en app som den betalat, går den att dela till en annan så den slipper betala?

[Jens]
0

Nej det går inte. Det går men det skapar bara problem. Om ni synkar till samma konto men då kan även kontakter, musik m.m synkas också och det blir bara jobbigare än att betala för appen själv.

linneakaangas
0

Om man tillexempel gör så här att jag loggar in på en annans konto som har köpt appen. Sen laddar jag ner den från det kontot så den hamnar i min startsida. Sedan loggar jag in på ''mitt egna'' konto igen. Kommer då appen vara kvar och fungera?

[Jens]
0

#2 Jag har aldrig provat det men någon annan kanske kan svara på det?

linneakaangas
0

#3 Det fungerar på Android, men apple vet jag inte eftersom jag inte har nån…

Niklas
1

Inom familjen använder vi samma Apple-ID för att köpa appar så att vi bara behöver betala en gång. Det är tillåtet enligt Apple. Sen har var och en sitt eget Apple-ID för att Synka mot iCloud och sånt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

linneakaangas
0

#5 Så det kanske funkar? :)

Niklas
1

#6: För oss funkar det så.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

linneakaangas
0

#7 Funkar apparna fast ni är inne på ett annat konto?

Warney
0

Det ska fungera fortfarande ja. Dock så kommer apparna som är inköpta med annat konto än ditt eget försvinna om du återställer telefonen och kopierar från säkerhetskopian, samma gäller med iCloud.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

linneakaangas
0

#9 Aa det vet jag, men då kan man bara göra om? Det går väll inte att uppdatera appen?

Warney
0

Aa, det är bara att göra om, kanske måste logga in för att uppdatera också tror jag men inte säker :)

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

linneakaangas
0

#11 Okej va bra! Inget av detta borde ju kunna bugga upp iPaden…