iPad iFokus

iPad

Etikett: appar
Läst 3817 ggr
[kissidor]
0

iPad-webbläsare med Chrome-liknande funktioner?

nu är jag tvärless på hur chrome uppför sig på iPaden 😡! jag blir konstant utloggad på allting trots att jag väljer att förbli inloggad och ihågkommen, samt att den ofta vägrar öppna en sida öht för att den inte lyckas ansluta till någon annonsserver. men jag vill ju så gärna ha kvar synkningen med mina bokmärken i mina andra enheter och den supersmidiga kombon av adressfältet och sökrutan. så finns det någon annan webläsare för iPad som också gör detta?

[Jens]
0

Jag vet att Chrome beter sig lite annorlunda i iPad och jag tycker Safari är det bästa för iPad. Jag har safari och den synkar bokmärken til iCloud från ipad, iphone och mac. Jag vågar inte svara från PC för det vet jag inte.

[kissidor]
0

host host, som du vet använder jag inte iPhone och Mac Jens, så det hjälper mig tyvärr föga 😉. och förresten saknar ju safari också möjligheten att gå över till skrivbordsversion. jag skriver från safari nu, för till slut lyckades jag inte ens logga in på iFokus i chrome - och safari trasslar ju inte med mig på det där sättet men jag måste säga att den är extremt fattig på smarta funktioner 😞. saken är den att jag tycker att det BORDE finnas andra webläsare som gör samma sak som chrome, för det gör det för android så varför skulle det inte finnas för iPad? bokmärkssynkningen kan ju ske genom google-kontot så det behöver ju bara finnas en möjlighet att ansluta till det oberoende av OS och vilken webläsare man använder i sina andra enheter.

Niklas
0

#0: Min Chrome loggar också ut mig och glömmer att para lösenord för iFokus. Har du provat iCab Mobile? Den är i alla fall inte funktionsfattig. Eller Grazing Web Browser. http://www.grazingbrowser.com/

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag hade iPhone 4 så använde jag bara Google Chrome i telefon och då funkade det hela tiden! Sedan när jag skaffade iPhone 5 så gick jag till Safari för jag kände att det räckte för mig. Google Chrome bör ju funka men som ni säger så har ni problem vilket förvånar mig för Google som företag borde veta sånt här, tycker jag? 

Jag har googlat runt lite och upptäckt att många gillar Atomic. Jag vet ingenting om denna Webbläsare men den ska tänkas vara som de uttrycker 'grym med funktioner'. Dock kostar den 15 kronor men det finns en lite-version som man kan prova först för att se om tycke uppstår.

Atomic Web Browser Lite.

Niklas
0

Jag använde Atomic ett tag för några år sen. Ikonen är så ful så jag stod inte ut. :-) Fast det är en helt okej Webbläsare. Mercury och Sleipnir är andra bra alternativ.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
0

Jag gillade iCab Mobile men eftersom jag 'synkar' så mycket mellan mina enheter (apple) så håller jag mig till Safari men skulle jag inte ha haft det så hade jag nog lagt ner energi på iCab Mobile.

[Jens]
0

Googlade lite mer 😉

Det finns ett program som heter Chrome Sync Pro - visit your Chrome Browser's… där står det: With Chrome Sync Pro, you can leave your computer at any time, pick your iPad, fire this app up, and continue browsing, You can choose your favourite browser, like iCab Mobile, Atomic etc. 

Kanske det vore något? Chrome Sync Pro.

[Jens]
0

… sedan finns det något som heter Sync Chrome Pro. Kanske är det någon av dessa som skulle hjälpa dig med synkning, Kissidor? Denna ska tydligen funka i kombination med Safari.

Rocksey123
0

Jag sitter och skriver i Chrome på en iPad Retina nu. Det funkar jättebra enligt mig.

//Selma

Stay strong, whathever they say.

[kissidor]
2

tack för alla tips, just nu testar jag dolphin som hittills verkar ha mycket på pluskontot men dock har jag inte fått den att hämta mina bokmärken från chrome. nån av de speciella synkningsapparna du hänvisar till kanske funkar där jens. fastnar jag inte för dolphin så ska jag testa de andra webläsarna ni tipsar om, tack än en gång Glad.

så du har inte blivit utloggad rocksey? vad bra att det funkar för dig Glad - om än lite underligt att det inte är lika för alla. dock fick jag en känsla av det knölade mer och mer och mer och… ju längre jag använde den.

men nu hinner jag inte greja så mycket med detta på ett par dar, vi ska  åka lite ålandsbåt och lämnar då hemmet i eftermiddag. 

packbestyren som måste göras innan dess tar sig allt mer annorlunda uttryck för varje år som går märker jag. kläder känner man inte längre ett behov av att proppfylla väskan med "för att ha att välja på" och en färdigpackad resenecessär med dubbletter av allt man behöver lärde man sig för länge sen att ha på vänt. 3-4 böcker av tegelstensvarianten är ersatta av en läsplatta under 2 hekto, och en packe serietidningar av dark horse-bibliotek i iPaden. 

men att se till att alla telefoner och alla plattor och den lilla wifi-routern är fulladdade och ett par Laddare dessutom nerpackade, och de mest aktuella spotifylistorna och några bra filmer/serieavsnitt nedladdade för offlineläge - det är det högsta fokus på! (jaja, vi ska inte sitta och glo på sånt medans vi är på kryssning - men ni vet man ska åka tåg både dit och hem, och sitta i den där vänthallen och glo, och ligga i hytten och slappa lite före frukost - då vill man ha lite förströelse tillgänglig).