iPad iFokus

iPad

Etikettappar
Läst 2211 ggr
[kissidor]
2013-05-19 08:17
2

Readly, apptips för iPad

en helt grym ganska ny app som finns för både iOS och android, ett slags netflix eller spotify för tidningar. ett antal tidningar för olika intressen (bl.a. populärvetenskapliga, teknik etc) ingår för en fast månadsavgift om 99 kr. om man går till hemsidan (readly.com) så kan man prova en månad gratis och får då läsa ett valfritt nummer av var och en av alla tidskrifter i utbudet. appen hittar du här.

det går verkligen mycket lätt och bekvämt att frossa i tidningarna från plattan 🙂!

[Jens]
2013-05-19 08:22
1

Bra tips! Har hört talas om Readly men aldrig provat på det eftersom det roliga varar i en månad och sedan måste man betala för det 😕

Men det är som allt annat för det finns väl inget som är gratis! Jag försökte klicka på länken men den verkar inte fungera?

[kissidor]
2013-05-19 08:40
1

nej den gör visst inte det 😕, vet inte riktigt varför. jag valde dela och kopiera länk i appstore och sen infoga länk från verktygsfältet här på det vanliga viset. men nåja då får man helt enkelt söka på readly i AppStore 🙂. deras hemsida däremot verkar knöla en del, vet inte om det är stort tryck på den eftersom det hela är relativt nytt och många kanske precis fått nys om det och är nyfikna och går in på sidan.

ang kostnaden så ska den ju förstås jämföras med att ha prenumeration på papperstidningen/papperstidningarna. har man det på fler än en av dessa alternativt brukar köpa dem så kan det ju vara ett riktigt klipp att få dem alla för 99kr i månaden. själv sätter jag också enormt värde på själva konceptet med digitalt material. att slippa ha huset översvämmat av böcker, tidningar, cd-skivor, dvd-filmer och att slippa släpa på dem när man åker bort och vill ha lite förströelse med sig - underbart 😃!

[Jens]
2013-05-19 08:43
1

Jag har fixat länken. Hoppas det inte gjorde något.

Jag skaffade Readly och blev väldigt intresserad för det var många tidningar som jag skulle vilja ta del av så det återstår att se om jag köper tjänsten sedan. 😉

Niklas
2013-05-19 08:54
2

Jag har använt Readly och tycker också att det är en bra tjänst. För den som köper minst två-tre tidningar i månaden är det en besparing av pengar och skog.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
2013-05-19 08:57
2

det var självklart jättebra att du fixade länken Jens, tackar 🙂!

[joab]
2013-05-19 17:09
1

Hoppas tidningarna framöver kommer i mer läsplattevänligt format. I dagsläget är dom PDFer av papperstidningarna vilket gör att zoomfingrarna går varma.

[kissidor]
2013-05-19 17:48
0

jag tyckte inte jag behövde zooma alls i readly? och då ser jag ändå ganska pottigt med både närsynthet och astigmatism och ålderssynstelhet som utvecklar sig så fort att jag inte hinner byta glasögon i samma takt 😓