hur bifoga fil i iPads system-mailapp?
nu känner jag mig helkoko, men jag måste ge upp och fråga om hjälp nu. hur sjutton bifogar jag filer till mailet från den inbyggda mailappen, jag hittar det bara inte 🤔?
Ska du skicka en fil från ett program och i det här fallet väljer jag Path så finns det oftast en ikon med en pil där du väljer att skicka filen i fråga ( längst ner till höger). Det finns nog i alla appar, program. Vilken fil är det du vill skicka? Kanske jag kan svara mer korrekt om jag vet vad det är för slags fil.
haha, och jag som letade som besatt efter en menyknapp 😊😃! en sån där sak som är mycket annorlunda i android, till mitt försvar 🙂.
denna gång var det en vanlig enkel skärmdump jag behövde bifoga.
tack för hjälpen 🙂!
fast frågan kvarstår ju i och för sig delvis, för detta var alltså infoga vilket ju var ok i det här fallet även om det inte var vad jag hade tänkt mig. men bifoga går inte i mailprogrammet alltså 🤔?
iPad har ju inget filsystem som vanliga datorer har och då kan man inte göra det på det 'vanliga sättet'.
Jag själv skulle önska att jag kunde klicka och välja bifoga filer på en gång men det har jag inte riktigt lyckats med utan då använder jag ett program som packar filerna först i zip-format och sedan kan jag skicka en eller flera filer samtidigt som 'bifogad fil'.
Programmet som jag tycker är bra är FileApp Pro.
nej jag vet, och det är ju en av de saker jag är mindre nöjd med i iOS som du förstår. men tack för app-tipset, den ska jag kolla upp 🙂
är det nån mening att jag testar gratisversionen först, eller saknar den dessa funktioner vi nu pratar om?
Den är gratis redan från början vad jag kan förstå?
den du länkade till kostar 38kr, och sen finns det en gratisversion utan pro på slutet och det är inte en trial Version utan det framgår att den har färre funktioner.
Aha, det såg inte jag för jag installerade appen precis på min iPad men kom inte ihåg att jag hade den i min iPhone men så var fallet. Jag vet inte skillnaden mellan den enkla och den professionella för jag har betalat 38 kr sedan lång tid tillbaks. 🙂
Kanske är det bara reklam som försvinner?
inte enligt beskrivningen, hade varit bättre med en trial Version dvs full funktionalitet men begränsad tid. men jag får se hur jag gör, kanske ska testa gratisversionen först ändå för att bekanta mig med appen och se vad det verkar vara för nåt.
Gör du så 🤪
ok, men varför "galen" smiley 😮😃?
För att jag känner mig så just nu! Hahaha!!
jaså det var du 😃. jag trodde du menade att jag var det för att jag skulle prova gratisversionen först 😉
jo jag vet att jag kan dela till tex epost, just denna funktion är likadan i android också. men det funkar om man i förväg bestämt sig för att man vill skicka en bild och att det sas kanske tom är själva syftet för mailet. men det funkar ju inte särskilt bra om man vill skicka flera bilder, eller en helt annan typ av fil, eller flera blandade filtyper, eller helt enkelt kommer på först när man redan skrivit ett långt mail att man kanske vill bifoga en fil.
#17: Vet du också att du kan klistra in flera bilder på en gång från fotoalbumet?
nej det har jag aldrig haft anledning att göra från iPaden så det har jag inte sett 🙂
I fotoalbumet väljer du Ändra, sen markerar du de bilder du vill kopiera. Därefter väljer du Dela och Kopiera. När du sen klistrar in dem i mailet kommer alla med i full upplösning.
ok tack, det kommer säkert till användning nån gång 🙂