iPad iFokus

iPad

Etikettinställningar
Läst 1818 ggr
medde
2013-05-28 08:58
0

iPad klipper bort text

Min dotter har iPad(3) och då hon skriver sina inlägg som ofta kan bli längre än fyra rader. Men då hon postar sitt inlägg så klippas det bort två rader, det blir endast en del av texten som kommer in i inlägget. Varför och vad kan hon göra för att få med hela sin text då hon postar sina inlägg? 

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Niklas
2013-05-28 09:36
0

Är det alltså här på iFokus det försvinner rader? Vad använder hon för Webbläsare?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

medde
2013-05-28 09:41
0

Ja. Hälften kommer endast med in i inlägget. Hon använder Safari och Chrome, och det är lika vilken än hon använder. Då vi lade in Chrome ganska nyligen för att se om det blev någon skillnad,

[Jens]
2013-05-28 17:09
0

Mycket märkligt för jag kan inte hitta någon inställning i iPad som skulle orsaka detta 'avkapning av text'.

Du har testat att göra systemåterställning?

medde
2013-05-28 21:23
0

#3 Hon har gjorde det tidigare i butiken hon köpte den, Den klipper mest här säger hon, någon rad på andra ställen. Men det kan  ju vara att hon skriver mest härinne.

[Jens]
2013-05-28 21:27
1

Blir så trött när folk inte hjälper andra på rätt sätt. Det kommer inte försvinna något om hon säkerhetskopierar allting och sedan återställer det på rätt sätt vilket de i butiken struntade fullständigt i. Det kan inte bero på att de kapar hennes texter för att hon skriver mest här inte för då är jag en av dem. Jag skriver väldigt mycket här också. http://support.apple.com/kb/ht1766?viewlocale=sv_SE

medde
2013-05-28 21:29
0

#5 Okey. Tack ska vi henne det och hoppas hon kan fixa det. Annars ber jag henne komma in här och fråga. Jag kan inte mycket om hennes "padda" Mamma ska inte leka med hennes saker😉  

Men du tror det kan kanske hjälpa med det?

[Jens]
2013-05-28 21:32
1

#6 Ja, man kan alltid testa med be henne Säkerhetskopiera via senaste versionen av iTunes. Viktigt att hon uppdaterar iTunes till den senaste versionen och blir hon osäker så be henne Säkerhetskopiera även till iCloud. Ja, jag kan inte tänka mig att iFokus gör att den kapar meningar för henne för då skulle det vara något galet med hennes konto. Hon får gärna ställa frågor till mig/oss om det är något hon är osäker på men inte nu ikväll för jag ska strax i säng men andra kanske svarar men jag tycker länken som jag skickade till dig tidigare är väldigt bra och enkel att förstå.

medde
2013-05-28 21:37
2

#7 Tack! Ska be henne kolla upp detta under morgon dagen. Efter skolan

Mvh