iPad iFokus

iPad

Etikettinställningar
Läst 2958 ggr
DesK
1

Systemåterställning på iPad

Eftersom min iPad bar sig lite lustigt åt ibland, fick jag rådet att systemåterställa den, vilket jag gjorde härom dagen 🙂 Vad förvånad jag blev! 😮 Allt jag hade på paddan fanns ju kvar, till och med flikarna i webläsarna! 😮 Det största problemet jag hade innan återställningen var att när jag tittade på film så hackade filmerna rätt mycket. Nu har jag tittat färdigt på dessa filmer och ingen av dem hackade 🙂

Nu undrar jag dock över en liten sak 🤔 Stavningskontrollen i Chrome är helt olika i min stationära dator och i iPaden 🤔 Ett exempel i den stationära så vill Chrome att nästan alla sammansatta ord ska särskrivas, men i iPaden funkar sammansatta ord korrekt 🤔

/Désirée

Niklas
2

Har du möjligen olika språk valda i iPad och datorn?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

DesK
1

Nej det har jag inte, har satt Svenska på båda. Jag funderade också på om det var det som spelade in, så jag dubbelkollade detta och det är Svenska på båda.

/Désirée

[Jens]
2

Det där med särskrivning med google chrome är ett känt problem och jag blev överraskad att du skriver att den inte gör det på din ipad.

Är det månne så att appen chrome inte använder sig av sin egen stavningskontroll utan att du använder dig av iOS stavningkontroll när du använder din ipad.

Det kan ju vara så att google chrome har skippat en del funktioner och där bland annat sin egen stavningskontroll för att filen inte ska bli alltför stor till iOS.

DesK
1

Jens aha, det tänkte jag inte på att det kan vara på det viset! 🙂

/Désirée

[Jens]
2

Jag var tvungen att dubbelkolla själv så jag installerade Google Chrome och jag kunde inte hitta stavningskontroll till Chrome via appen så det är nog så som jag skrev ovan. 😉

ps. vad bra att det löste sig med systemåterställningen 😎 ds.