iPad iFokus

iPad

Etikettövrigt
Läst 2659 ggr
[Ebidda98]
0

Läsplattor och iPad

Hej! Vet inte riktigt vart man ska vända sig, men jag är ute efter en läsplatta… Tänkte att min iPad kanske också fungerar? Undrar isåfall om någon vet ifall man kan låna e-böcker från bibliotek till den? Tacksam för svar :)

DesK
2

Ja det går utmärkt att låna e-böcker med iPaden 🙂 Du behöver först hämta en läs-app exempelvis Bluefire Reader på app store. Sedan går du till bibliotekets hemsida och lånar böcker där med ditt lånekort. Jag har lånat många böcker till min iPad på det här viset 🙂

/Désirée

[kissidor]
1

är inte aldiko fortfarande den allra vanligaste appen för att läsa böcker i e-pub-format åtminstone? ja hursomhelst, nån app behöver du som DesK säger, men det är allt. sen tycker jag nog personligen att det är mycket bättre med en separat läsplatta, skönare för ögonen och helt överlägset framförallt om man sitter ute i starkt solljus, och en helt annan batteritid - men visst går det att läsa på iPaden också 🙂. och magasin och serietidningar sen är ju helt ypperliga att läsa på en surfplatta.

[Ebidda98]
0

Okej :) Tack för svaren! Försökte med Bluefire nu, men förstår inte vart på bibliotekets hemsida man ska? Hittar ingen låna knapp vid böckerna jag vill låna… Bara "reservera" och "lägg till i minneslista"

[kissidor]
1

vad konstigt. har du gått till elib.se, valt en e-bok, scrollat ner och klickat på anslutna bibliotek, valt det bibliotek där du har lånekort, och slutligen scrollat ner igen där knappen "låna boken" visas för mig i alla fall?

DesK
1

Du ska gå in på http://elib.se/ men en del bibliotek har en egen sida, då blir du vidareskickad dit 🙂

/Désirée

[Ebidda98]
0

#4 Har gjort så… :/

DesK
1

Hur långt kommer du? Vilken Webbläsare använder du? För mig funkar det bara att låna e-böcker i Safari.

/Désirée

[Ebidda98]
1

Det fungerar nu! :) tack!

Niklas
3

Glöm inte att Hitta e-boken är bra när ni vill söka efter e-böcker på biblioteken:

www.hittaeboken.se

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

DesK
0

#9 jag söker alla mina svenska e-böcker via Hitta e-boken, sen du gav mig det tipset, tack! 🙂

/Désirée