iPad iFokus

iPad

Etiketttillbehör
Läst 2862 ggr
[Jens]
1

Lightning-till-USB-kameraadapter

Är det någon som använder sig av Lightning-till-USB-kameraadapter? Funderar på om den även fungerar som en vanlig USB där jag t ex kan sätta i en extern HDD och komma andra filer än enbart bilder som t ex avi, mkv. Ja rent ut sagt alla filer man lagrar på en extern HDD? 🙂

Kan man också kunna använda denna kabel t ex till att koppla en Bank-ID på kort-dosa för att använda sig av sin bank, skatteverket, försäkringskassan m.m.? Vissa kräver just denna dosa eller måste jag släpa mig med den tunga bärbara datorn när jag reser utomlands till hösten? 😉

Niklas
1

Som jag har förstått det måste du jailbreaka iPad för att kunna använda en extern hårddisk så. När det gäller inloggning till banken, har du kollat om du kan använda den mobila Bank-ID-appen? Den fungerar väldigt bra när de har stöd för den. Jag använder den till företaget.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jens]
1

Att enbart använda Bak-ID-appen funkar inte till den bank jag har tillgång till utan måste ha denna '%!"#' dosa!🙂

Hmm, jailbreaka.. hua!

Niklas
1

Om min bank började kräva en kortläsare för inloggning skulle jag nog byta bank. Har de ingen app då? Där är det ibland lite enklare att logga in.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[kissidor]
1

hursomhelst så hoppas man ju att mobilt bankID kommer att accepteras som inloggningsmetod på allt fler ställen, det kommer att bli betydligt mer praktiskt så 🙂

[Jens]
1

Jag har skickat till banken och de svarar bara 'för tillfället så kan vi inte erbjuda något annat' men som du säger så borde man byta bank men man är lite bekväm. 

De har en app som enbart för att visa beloppet som finns på kontot.

DesK
0

Jag har 2 olika banker, båda har inloggningsdosor och de funkar utmärkt trådlöst på iPaden 🙂

/Désirée