iPad iFokus

iPad

Etikett: övrigt
Läst 2979 ggr
Zariah
0

Skriva ut från ipaden

Jag har sett att finns airprintskrivare och skrivare med den funktionen.Jag försöker kolla om jag kan skriva ut från ipaden till min skrivare som är trådlös, men den har nog kanske inte airprintfunktion. Den heter HP Photosmart Premium C309. Jag laddade hem en skrivar- app och då kunde jag skriva ut en testutskrift från ipaden.Men jag skulle vilja kunna skriva ut dokument. Jag använder t.ex. Smartoffice, pages och bookcreator. När jag trycker att jag vill skriva ut står det Printer Options och No AirPrint Printers Found. Så kom jag att tänka på om jag kunde spara det i dropboxen och därifrån skriva ut dokumentet men då kommer samma text upp att det inte finns nån Airprint skrivare.

Så min fråga är; Finns det något sätt man kan göra på så man kan skriva ut från ipaden? Eller måste man köpa en Airprint-skrivare då? Eller kan man spara dokument nånstans så man kan välja sin egen skrivare och skriva ut? Finns det nåt annat skrivprogram där man kan välja sin egen skrivare?

[kissidor]
2

du skulle kunna kolla upp nåt som heter print central pro, det kanske kan hjälpa dig. vet dock inte mer om den själv än att det var vad som dök upp när jag snabbgooglade "cloudprint for iOS" eftersom cloudprint är det jag använder från mina androidenheter.

[Jens]
1

Bra förslag kissidor för jag tror det är den bästa efter att ha googlat själv men det finns en gratisapp som jag tycker man ska prova först innan man kastar ut pengarna för PrintCentral Pro. Programmet heter PageScope Mobile for iPhone/iPad.

PrintCentral Pro for iPad. Kostar 55 kr.

Niklas
2

#0: Din skrivare är tyvärr inte AirPrint-kompatibel. Den finns inte med i Apples lista:

http://support.apple.com/kb/ht4356

Det kan finnas lite olika lösningar. Om du råkar ha en Mac ansluten till samma trådlösa nät kan du bestämma att den ska skriva ut allt som ligger i en specifik mapp, exempelvis i Dropbox. Det går säkert att göra i Windows och Linux också, men där vet jag inte hur det går till.

En annan lösning är att använda en skrivarapp som Printer Pro. Det finns en Printer Pro Lite som du kan testa att det fungerar med innan du köper den riktiga appen som jag har för mig kostar ungefär en femtiolapp.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning